El Servei Meteorològic de Catalunya ha informat aquest dimecres de l'arribada d’una massa d’aire molt càlid que s’aproparà a Catalunya procedent del nord d’Àfrica i abraçarà bona part de la Península Ibèrica. A partir del proper dissabte s’iniciarà una progressiva pujada de la temperatura que tocarà sostre a mitjans de la setmana vinent.
La temperatura prevista a uns 1500 metres d’altitud (850 hPa) per dimarts 10 i dimecres 11 de juliol a les 18 UTC (els dos dies que es preveuen més càlids). L'evolució de la temperatura a 850 hPa és un bon indicador del comportament d’aquesta mateixa variable en superfície, però no hi ha una correlació directa entre elles, ja que també depèn d’altres factors meteorològics, com per exemple, del règim de vents o la nuvolositat.
L’augment de la temperatura s’iniciarà durant el cap de setmana, i tindrà el seu màxim dimarts i dimecres. La predicció indica que es pugui arribar a valors de temperatura màxima d’entre 35 i 40 ºC a l’interior, localment per sobre, i d’entre 30 i 35 ºC al litoral.
Els models meteorològics a mitjà termini indiquen que a partir de dijous 12 s’iniciaria un descens i els valors de temperatura tornarien a apropar-se a la mitjana, tot i que encara estarien per sobre dels normals per l’època de l’any.
Arriba la primera onada de calor de l'estiu
L’augment de la temperatura s’iniciarà durant el cap de setmana, i tindrà el seu màxim dimarts i dimecres
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
04 de juliol de 2018 a
les 12:18
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
