No pensis en un elefant, no pensis en un elefant, no pensis en un elefant. És impossible, oi? El lingüista George Lakoff ho tenia clar quan defensava que les paraules no són innocents. A vegades, el llenguatge ens manipula i, sense adonar-nos-en, ens aboca a marcs mentals que acaben modelant la nostra visió del món.
[nointext]
Amb la idea de desmuntar els elefants que, tot i intentar fer els ulls grossos, segueixen impassibles a la nostra mateixa habitació, neix «l'Elefant»: no pensis en un pòdcast. Un espai segur conduït per la periodista Irene Ramentol on es parlarà de tot allò que, a priori, ens incomoda: identitat de gènere, salut mental, racisme, ecoansietat, FOMO, noves formes de criança o sexualitat femenina. I ho farà, sempre, de la mà d'una copresentadora o copresentador expert en la matèria que ens portarà, al seu torn, un convidat o convidada amb qui reflexionar sobre la qüestió.
Arriba «l'Elefant», un pòdcast que desmuntarà tots els marcs mentals
Societat
Conduït per la periodista Irene Ramentol, l'espai tindrà una periodicitat mensual amb la idea de mirar als ulls als elefants que ocupen un espai enorme a la nostra habitació, però que tantes vegades ens neguem a acceptar que hi són
ARA A PORTADA
-
-
Terra Catalunya supera el rècord del 2026 en el segon dia de juliol més càlid del segle Arnau Urgell i Vidal
-
Societat Els Bombers superen la fase més crítica de l'onada d'incendis Pau Espí Solé | Gerard Mira | Neus Climent
-
Societat De salvar una nau del foc a no poder accedir a casa: les veus de l'incendi a l'Anoia David Cobo
-
Publicat el
05 de juny de 2023 a
les 20:00
Actualitzat el
20 de març de 2024 a les
13:23
Et pot interessar
-
Societat
L'Assemblea de Direccions de Barcelona demana mesures «valentes» per afrontar «l'esgotament» del sistema educatiu
-
Societat
La síndica actua d'ofici per l'esvoranc al Putxet a causa de les obres de l'L9
-
Societat
Els evacuats a la Catalunya Nord comencen a tornar a casa malgrat que l'incendi continua descontrolat
-
Societat
L'Ajuntament de Barcelona i l'ATM signen el conveni per a la connexió del tramvia per la Diagonal
-
Societat
Set de cada deu persones que viuen al carrer a Barcelona ja no confien a tenir un habitatge
-
Societat
Els Bombers treballen en un nou incendi agrícola que obliga a confinar diversos nuclis a la Segarra
