[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ULn9BUkLAcA[/youtube]
Segons un estudi de ECPAT, una organització mundial en contra del turisme sexual de menors, el turisme sexual de està augmentant ràpidament. L’entitat denuncia que l’augment dels viatges internacionals i de les noves tecnologies han facilitat aquesta activitat delictiva. L'ús d’internet per preservar l’anonimat dels agressors és especialment preocupant.
De fet és la sensació de impunitat que motiva la majoria d’assalts: molts dels agressors no són mai castigats. La falta de persecució ve donada de la poca coordinació dels països. Tot hi que tradicionalment s’ha pensat que el turisme sexual afecta als països del tercer món, es poden trobar casos arreu. A occident es relaciona sobretot amb la celebració de congressos.
Un perfil variat
L’anàlisis ha demostrat que no hi ha un perfil d’agressor, poden ser turistes, empresaris, treballadors temporals o voluntaris. La majoria d’homes i/o dones no havien planejat el delicte sinó que cometen l’abús perquè tenen l’oportunitat i saben que no seran castigats.
Augmenta globalment el turisme sexual de menors
Les noves tecnologies fomenten la impunitat | No hi ha un perfil exacte d'agressors
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el
12 de maig de 2016 a
les 18:57
Et pot interessar
-
Societat
Un creuer confinat a Bordeus per un brot de gastroenteritis fa saltar les alarmes
-
Societat
En marxa la recuperació del Pont del Petroli de Badalona afectat pel temporal Glòria
-
Societat
Sant Pau defensa que va actuar «seguint el protocol» en el cas del nadó maltractat
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
