L'Ajuntament de Barcelona iniciarà la transformació de l'avinguda Meridiana a finals d'aquest mes de juny, amb unes obres que intervindran entre la plaça de Glòries i el carrer Mallorca, s'allargaran fins al març del 2019 i comptaran amb una inversió d'11 milions d'euros.
El consistori, a través de l'empresa municipal Barcelona d'Infraestructures Municipals S.A. (Bimsa), ha adjudicat aquest dilluns les obres de remodelació d'aquest tram, que és el primer sector de l'avinguda que es reformarà, amb l'objectiu que deixi de ser una autopista urbana.
Les obres s'han adjudicat en dos lots: un per al tram Independència-Aragó, amb un import d'adjudicació de 3,96 milions d'euros i que durà a terme l'empresa Constraula Enginyeria i Obres SAU, i un altre per al tram Aragó-Mallorca, de 3,58 milions, a càrrec de l'empresa Copia Constructora Pirinenca SA.
Entre els carrers Glòries i Aragó, la calçada passarà a tenir dos carrils per costat, un per a vehicles privats i un altre per a busos, i tindrà una rambla central de 16 metres d'ample amb espai per a passejar, arbres i carril bici a banda i banda; actualment compta amb un carril de circulació per a vehicles privats d'entrada, i dos pels quals circulen de sortida.
La configuració canviarà entre Aragó i València: tindrà tres carrils per costat, de manera que s'eliminarà un per sentit respecte a la situació actual, i tindrà un espai verd de 9,5 metres d'ample, amb un carril bici bidireccional, i voreres més amples, de més d'11 metres, amb més arbres i vegetació.
El tram entre València i Mallorca tindrà tres carrils d'entrada i quatre de sortida –un d'ells, per a bus-, per la qual cosa s'eliminarà un d'entrada, i també comptarà amb un espai verd central amb un carril bici bidireccional, més espai per a vianants a les voreres i més vegetació i arbres.
L'Ajuntament ha avaluat en els últims mesos l'afectació que tindrà la supressió d'aquest carril, i conclou que serà assumible, després d'haver analitzat la variació respecte a la situació actual estudiant 123 punts en dies laborables i en hora punta del matí.
Barcelona començarà a finals de juny les obres per transformar la Meridiana
L'execució del projecte perquè deixi de ser una autopista urbana començarà pel tram entre Glòries i Mallorca
ARA A PORTADA
-
Illa s'ho juga tot a la carta de l'habitatge i deixa en guaret el finançament Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Illa anuncia una mobilització massiva de sòl per fer més de 200.000 pisos O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Els socis apressen Illa a actuar ja en habitatge i finançament si vol encarrilar la legislatura Lluís Girona Boffi
-
S'acosta l'hora clau per a Carles Puigdemont: recurs d'empara admès al TC, ordre de detenció activa Oriol March
-
Publicat el 04 de juny de 2018 a les 16:54
Et pot interessar
-
Societat Detecten un brot de xarampió al Garraf en una família antivacunes
-
Societat El temps d'aquest dimecres 8 d'octubre: l'avantsala dels ruixats
-
Societat La patronal de la restauració carrega contra Sanitat pel veto del tabac a les terrasses
-
Societat Més d’un 30% dels joves catalans ha pensat en el suïcidi i un 11% ho ha intentat
-
Societat Els alumnes de Catalunya tenen millors resultats en expressió oral en castellà que en català
-
Societat Així s'ha vist la primera superlluna de l'any des de Catalunya