Barcelona demana prioritzar la connexió amb Girona a l'ampliació del Prat

L'Ajuntament presenta un informe fet per Barcelona Regional que qüestiona la proposta d'Aena

Terminal 2 de l'aeroport del Prat
Terminal 2 de l'aeroport del Prat | ACN
17 de juny de 2021, 13:33
Actualitzat: 13:33h
L'Ajuntament de Barcelona manté el qüestionament al projecte d'Aena per ampliar l'aeroport del Prat. Aquest dijous la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, i el regidor d'Emergència Climàtica, Eloi Badia, han presentat un informe elaborat per l'agència pública Barcelona Regional que prioritza una millora de la connexió amb l'aeroport de Girona a l'allargament de la tercera pista.

"El futur de l’Aeroport de Barcelona passarà probablement per una solució híbrida, que contempli les millores infraestructurals de l’aeroport, una major intermodalitat entre tren i avió i reforçar la funció complementària de l’Aeroport de Girona", assenyala l'informe.

La viabilitat que l'aeroport gironí exerceixi un rol complementari al del Prat passa, segons l'informe, pel compliment de tres supòsits: una saturació de l'aeroport de Barcelona per permetre el traspàs de trànsit, un diferencial més gran de taxes aeroportuàries entre els dos aeroports o forts incentius a Girona, i una accessibilitat eficient entre l’Aeroport de Girona i la ciutat de Barcelona.

L'informe assenyala que l'ampliació de la tercera pista, tal com planteja Aena, "entra en contradicció amb els valors de protecció del medi natural" i considera "poc probable" que la Unió Europea aprovi un projecte que afectaria part de la Xarxa Natura 2000. 

A més de repensar conjuntament la gestió aeroportuària de Barcelona i Girona, Barcelona Regional també assenyala diverses millores que Aena podria tirar endavant per millorar el Prat i fer més eficient la infraestructura. Per exemple, garantir la connexió elèctrica als avions, per a evitar el funcionament de motors auxiliars de combustió, canviar la il·luminació a les pistes per sistemes de baix consum i apostar per les energies renovables.

També, millorar l'operativa de les pistes, l'electrificació del transport públic que connecta amb l'aeroport, una millora de les connexions ferroviàries i la protecció de l'entorn natural del Prat, començant per la Ricarda, la zona que quedaria afectada per l'ampliació que planteja Aena.
Arxivat a