L'Ajuntament de Barcelona demana per a les 60 persones rescatades pel Proactiva Open Arms a les costes de Líbia els mateixos drets que els que van rebre les 630 persones que van arribar fa dues setmanes al Port de València a bord de l'Aquarius.
En una atenció als mitjans aquest diumenge a la tarda, el tinent d'alcaldia de Drets de Ciutadania, Jaume Asens, ha concretat que es demana per aquestes persones que arribaran molt probablement al Port de Barcelona dimecres "un permís extraordinari humanitari de 45 dies".
En la mateixa compareixença, Asens ha assenyalat que molt probablement Generalitat, govern espanyol i Ajuntament de Barcelona es reuniran en les pròximes hores per concretar l'acollida d'aquestes persones.
Compromís per evitar el CIE
Colau ha garantit que "un cop estiguin aquí els atendrem el millor que puguem i també farem tot el possible perquè no acabin al CIE". Així ho ha manifestat en el programa El Suplement de Catalunya Ràdio. 
En aquest sentit, ha recordat que "des de fa temps demanem el tancament del CIE de Barcelona perquè és un forat negre dels drets humans i un fracàs que només serveix per causar dolor i patiment", ha assenyalat i ha posat l'accent en què s'ha portat als tribunals el tancament del CIE –de competència estatal- i estan pendents de resolució.   
							
																					
																Barcelona reclama que els rescatats de l'Open Arms no els enviïn a un CIE
El tinent d'alcalde Jaume Asens anuncia una reunió imminent entre els executius català i espanyol i el consistori
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de juliol de 2018 a les 18:01
																			
								Et pot interessar
- 
												
												Societat
												Mor la menor atropellada diumenge per un autobús al centre de Barcelona
											 - 
												
												Societat
												El temps d'aquest dimarts 4 de novembre: nuvolades al litoral i fred a tot el país
											 - 
												
												Societat
												Enrenou pel risc que Catalunya-Palestina no es jugui a Montjuïc: ERC pressiona Collboni
											 - 
												
												Societat
												La presó sense reixes ni murs de la Zona Franca s'inaugurarà a l'estiu
											 - 
												
												Societat
												Girar full del malson de Mazón... i al del PP?
											 - 
												
												Societat
												El temps d'aquest dilluns 3 de novembre: avís per pluges al litoral i baixada de temperatures
											 
