L'Ajuntament de Barcelona demana per a les 60 persones rescatades pel Proactiva Open Arms a les costes de Líbia els mateixos drets que els que van rebre les 630 persones que van arribar fa dues setmanes al Port de València a bord de l'Aquarius.
En una atenció als mitjans aquest diumenge a la tarda, el tinent d'alcaldia de Drets de Ciutadania, Jaume Asens, ha concretat que es demana per aquestes persones que arribaran molt probablement al Port de Barcelona dimecres "un permís extraordinari humanitari de 45 dies".
En la mateixa compareixença, Asens ha assenyalat que molt probablement Generalitat, govern espanyol i Ajuntament de Barcelona es reuniran en les pròximes hores per concretar l'acollida d'aquestes persones.
Compromís per evitar el CIE
Colau ha garantit que "un cop estiguin aquí els atendrem el millor que puguem i també farem tot el possible perquè no acabin al CIE". Així ho ha manifestat en el programa El Suplement de Catalunya Ràdio.
En aquest sentit, ha recordat que "des de fa temps demanem el tancament del CIE de Barcelona perquè és un forat negre dels drets humans i un fracàs que només serveix per causar dolor i patiment", ha assenyalat i ha posat l'accent en què s'ha portat als tribunals el tancament del CIE –de competència estatal- i estan pendents de resolució.
Barcelona reclama que els rescatats de l'Open Arms no els enviïn a un CIE
El tinent d'alcalde Jaume Asens anuncia una reunió imminent entre els executius català i espanyol i el consistori
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de juliol de 2018 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 92 anys en un incendi d'habitatge a Barcelona
-
Societat
Un entrenador del Vallès accepta dos anys de presó per demanar fotos sexuals a jugadores de 14 anys
-
Societat
Els deures que s'autoimposa el Port de Barcelona: guanyar «resiliència» davant les incerteses globals
-
Societat
Montblanc, el bressol de la llegenda de Sant Jordi
-
Societat
Adif restablirà la circulació de trens de mercaderies pel túnel de Rubí la setmana que ve
-
Societat
Logronyo-Barcelona en 45 minuts i per 20 euros: Vueling estrena la nova ruta
