Falta encara un mes, però Barcelona ja ha donat la benvinguda al Nadal. L'Ajuntament s'ha allunyat aquest any de les artèries més cèntriques per celebrar aquest dijous des de la plaça major de Nou Barris la tradicional encesa de llums de tota la ciutat. Concretament, 104 quilòmetres de carrers que estaran il·luminats a la capital catalana fins al 6 de gener.
Després de l'encesa, s'ha estrenat la cançó de Nadal, del grup santandreuenc Ginestà, "Barcelona és un regal" en un acte que ha aplegat centenars de famílies. L'acte ha començat amb l'espectacle musical "Anys Llum", de la productora La Brutal; una història que ha viatjat en el temps per mostrar la relació dels humans amb la llum en diferents moments de la història. Així, l'espectacle ha embastat diferents èpoques i les festes saturnals dels romans o el Motomami de Rosalía s'han trobat damunt de l'escenari.
Els llums de Nadal estaran encesos fins a les 10 de la nit de diumenge a dijous i fins a les 11, divendres i dissabtes; el 31 de desembre i el 5 de gener, fins a la 1 de la matinada i el 24 de desembre, vigília de Nadal, fins a la mitjanit. Enguany, en una campanya marcada per l'elevat preu de l'energia, els llums estaran encesos una hora menys al dia per reduir el consum i aquesta reducció, sumada a les instal·lacions LED, permetrà un estalvi energètic d'un 31%, segons el consistori.
Tot i la reducció dels horaris, l'Ajuntament invertirà 2,3 milions per a l'enllumenat nadalenc, per damunt dels 2,15 milions de la campanya anterior. A l'acte, hi ha assistit l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, i altres membres del consistori.
Barcelona s'il·lumina amb l'encesa dels llums de Nadal
La capital catalana ha donat el tret de sortida d'una campanya marcada per l'elevat preu de l'energia des de la plaça Major de Nou Barris amb l'espectacle musical "Anys llum"
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de novembre de 2022 a
les 20:29
Et pot interessar
-
Societat
L’àvia Florentina
-
Societat
La cultura popular de Barcelona homenatja Gaudí amb una cercavila fins a la Sagrada Família
-
Societat
Mor Josep Maria Sans i Travé als 78 anys, una figura clau en la preservació documental de Catalunya
-
Societat
Els docents i les famílies es manifesten a Barcelona per reclamar un gran acord per a l'educació pública
-
Societat
Detingut un lladre que robava cadenes d'or a dones d'edat avançada mentre circulava en patinet elèctric
-
Societat Els docents tornen als carrers aquest diumenge per reclamar un «gran acord»
