Més espai pels vianants i menys carrils pels cotxes
L'avantprojecte divideix la reforma en dos grans trams: el primer, que va de plaça Universitat a Sepúlveda, i un segon que va de Sepúlveda a Compte Urgell. En aquest primer tram, l'avantprojecte preveu ampliar les voreres 70 centímetres (dels 7,5 metres actuals als 8,2) donant així més espai pels vianants. Pel que fa a la calçada, hi haurà canvis en els carrils. Actualment, n'hi ha cinc (dos de cada direcció i un carril bus) però el nou projecte preveu crear-ne quatre: un central per a les bicicletes, que seria bidireccional; dos de pujada, un per cotxe i un altre per busos; i un altre carril de baixada, que compartirien cotxes i autobusos.

La nova reforma farà que les voreres guanyin més espai. Foto: Ajuntament de Barcelona
Al segon tram en sentit Universitat, les voreres de la Ronda creixeran 70 centímetres, passant dels 7,50 metres als 8,20. Pel que fa a la calçada, es crearà un altre carril bici bidireccional; dos carrils, de pujada i de baixada, compartits per cotxes i autobusos; i una zona de serveis on s'ubicarà la zona de càrrega i descàrrega. També es preveu augmentar la dimensió de la plaça Goya, en la confluència de Muntaner amb Sepúlveda, i la confluència de Casanova amb Floridablanca. A més, es construirà una nova plaça en la confluència de Villarroel amb Tamarit.
Recuperar la corona que envolta Ciutat Vella
L'avantprojecte parteix d'una reflexió general: la Ronda Sant Antoni és part d'una unitat de rondes, les mateixes que constituïen la primera corona circular que envoltava la ciutat. L'any 1854, es van enderrocar les muralles i es van crear aquestes rondes, i ara l'ajuntament vol "recuperar la unitat" que van tenir aquests passeigs i entendre'ls com "una única ronda de 30 metres d'amplada" amb elements comuns de continuïtat i que funcionin com a "frontissa" entre Ciutat Vella i l'Eixample.
El projecte s'adjudicarà el 16 d'octubre d'aquest any, i a partir de llavors es començarà a redactar el projecte, que es tramitarà l'estiu del 2018. Les obres haurien de començar a finals d'octubre del 2018 i s'allargaran un any. Segons consta a l'avantprojecte, haurien d'acabar el 31 d'octubre de 2018. Això vol dir que quan les obres comencin el mercat de Sant Antoni ja estarà acabat, i que el primer tram de l'obra s'iniciarà abans de les eleccions municipals, però que finalitzaran en el següent mandat.