Barcelona va acabar l'any 2015 amb 56 assentaments registrats a la ciutat —27 d'aquests, al districte de Sant Martí-, nou més que en el desembre anterior, però amb menys persones vivint-hi, ja que s'ha passat de 465 quan es va acabar el 2014 a 412 el desembre de l'any passat.
Segons les dades d'atenció de l'Oficina del Pla d'Assentaments Irregulars (Opai) que ha presentat el govern municipal en una reunió de la Taula d'Assentaments aquest dimarts, l'oficina va atendre l'any passat un total de 196 persones, 46 de les quals van ser noves incorporacions, mentre que 150 ja van ser ateses el 2014.
Pel que fa a l'origen dels residents als assentaments, s'ha reduït el nombre dels galaico portuguesos, que han passat a ser el segon grup més gran (135 persones). La població majoritària prové de l'Europa de l'Est (168 persones), mentre que la d'origen africà representa un 20% dels habitants dels assentaments (91 persones).
Les dades destaquen que, pel que fa als recursos residencials, s'ha reduït l'ús de pensions, amb 16 persones allotjades en aquesta modalitat durant el 2015, davant les 157 de l'any anterior. S'ha incrementat l'allotjament en pisos d'inclusió, amb 86 persones allotjades durant el 2015, davant de les 74 del 2014.
Mesures d'inserció laboral
Les accions d'assessorament jurídic s'han incrementat en un 26% —amb de 167 sessions realitzades el 2015-, mentre que es va contractar l'any passat a 36 persones 19 d'aquestes mitjançant empreses d'inserció, 13 a través de la cooperativa de ferralla Alencop i quatre mitjançant el mercat ordinari.
L'Opai ha passat d'un tipus d'intervenció social reactiva a una de caràcter proactiva, segons l'Ajuntament, i ha intensificat la presència d'equips als assentaments, i ha donat suport a afectats quan encara hi viuen i ha reforçat els vincles de confiança després d'acostar recursos als assentaments.
Barcelona va tancar el 2015 amb més assentaments però menys poblats
Societat
Cau l'ús de pensions per allotjar-los de manera provisional | El grup majoritari prové de l'Europa de l'Est, per davant dels galaico portuguesos
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
10 de maig de 2016 a
les 19:55
Actualitzat el
10 de maig de 2016 a les
19:58
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
