El papa Benet XVI ha demanat perdó pels abusos sexuals a menors comesos per membres de l'Església catòlica. En una cerimònia a la catedral de Westminster, a Londres, el pontífex ha descrit els abusos com a "crims inexplicables" i "pecats" que causen "vergonya i humiliació" al Vaticà.
Durant la visita al Regne Unit, diverses associacions de víctimes d'abusos han criticat la que consideren una resposta poc contundent del pontífex davant dels delictes comesos per membres de l'Església. Benet XVI, que es podria reunir en privat amb alguns dels afectats, ha parlat de "l'immens patiment" que provoquen els abusos, especialment els que són comesos "dins de l'Església i per part dels seus membres".
Ja durant el viatge en avió que el portava al Regne Unit, Benet XVI va assegurar als periodistes que l'Església no havia actuat prou "ràpidament i decisivament" contra els religiosos que han abusat de menors. Precisament les víctimes exigeixen al pontífex que assumeixi majors responsabilitats davant de tot el secretisme que ha envoltat els casos de pederàstia.
A la missa a la catedral de Westminster, Benet XVI ha assegurat que espera que "la gràcia de Crist" porti "una profunda curació i pau" a la vida de les víctimes d'abusos. "Reconec, amb vosaltres, la vergonya i la humiliació que tots hem patit per aquests pecats. I us convido a oferir-li al Senyor amb la confiança que aquest càstig contribuirà a curar les víctimes i a purificar l'Església i la renovació del seu antic compromís amb l'educació i la cura de la gent jove", ha dit.
ARA A PORTADA
-
L'alumnat a l'escola catalana cau fins als 1,6 milions en un curs marcat per la prohibició dels mòbils Marc Orts i Cussó
-
De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar Pep Martí i Vallverdú
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
-
Publicat el 18 de setembre de 2010 a les 15:44
Et pot interessar
-
Societat Afectacions a l'R4 a causa de les obres entre Sant Vicenç de Calders i Martorell Central
-
Societat La tècnica del marcador de portes: els Mossos detenen un home que volia robar en pisos de Barcelona
-
Societat Denuncien que treballadors de Carrefour van agredir dos activistes que es manifestaven contra la complicitat amb Israel
-
Societat El temps d'aquest dimecres 3 de setembre: cel assolellat i ambient càlid
-
Societat Atac vandàlic contra la botiga del Barça pels patrocinis del club amb el Congo i Spotify
-
Societat Una esllavissada de terra arrasa tot un poble al Sudan i deixa mil morts