La líder de JxCat al Congrés i candidata de la formació a les eleccions del 14-F, Laura Borràs, ha acusat el rei Felip VI de ser "còmplice" de la situació del seu predecessor, Joan Carles I. "Ni tan sols va esmentar el seu pare, el rei fugit, que s'afanya a regularitzar la seva situació fiscal però no fa res per regularitzar la seva situació democràtica", ha dit, sobre les paraules que el monarca va pronunciar ahir dijous a la nit.
Per a Borràs, Felip VI va fer un discurs "absolutament buit de contingut polític, un discurs de circumstàncies" i li ha retret no haver fet cap "propòsit d'esmena". La diputada ha encapçalat l'ofrena de JxCat a la tomba de l'expresident de la Generalitat Francesc Macià.
L'expresident de la Generalitat Quim Torra ha assenyalat la "disjuntiva claríssima" entre la monarquia espanyola i una república catalana. Ho ha dit després de l'ofrena floral del Govern en funcions a Macià, de la qual ha participat.
[noticia]213588[/noticia]
Torra ha criticat el discurs de Felip VI "parlant d'ètica" i ha reivindicat la figura de Macià com a "exemple de lluita pels ideals i l'ètica". També s'ha referit a la pandèmia de Covid-19 i ha assegurat que una Catalunya independent tindria més recursos per fer-hi front.
Borràs diu que Felip VI és «còmplice» de la situació del «rei fugit»
Societat
La líder de JxCat veu "absolutament buit" el discurs del monarca i li retreu que no fes "cap propòsit d'esmena"
- Laura Borràs, aquest matí a l'ofrena floral a la tomba del president Macià -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Aliança PSC-ERC-Comuns, any dos: una entesa operativa que mira de reüll els tribunals Bernat Surroca Albet
-
Política De l'aparició fugaç al retorn definitiu: Junts manté totes les esperances en Carles Puigdemont Lluís Girona Boffi
Publicat el
25 de desembre de 2020 a
les 10:10
Et pot interessar
-
Societat
«Les víctimes volen que les deixin en pau i que no es faci servir el seu dolor amb finalitats partidistes»
-
Societat
No et cremis la retina: com han de ser les ulleres per poder veure l’eclipsi amb seguretat?
-
Societat
El risc de violència masclista creix durant l'estiu
-
Societat
La policia fa controls a 67 passatgers de tercers països provinents d’Itàlia a l’aeroport del Prat
-
Societat Una trentena d’avisos dels Bombers pel temporal de pluges al Pirineu i Prepirineu
-
Societat
«Després d'un eclipsi, més gent s'implica en causes socials»
