La líder de JxCat al Congrés i candidata de la formació a les eleccions del 14-F, Laura Borràs, ha acusat el rei Felip VI de ser "còmplice" de la situació del seu predecessor, Joan Carles I. "Ni tan sols va esmentar el seu pare, el rei fugit, que s'afanya a regularitzar la seva situació fiscal però no fa res per regularitzar la seva situació democràtica", ha dit, sobre les paraules que el monarca va pronunciar ahir dijous a la nit.
Per a Borràs, Felip VI va fer un discurs "absolutament buit de contingut polític, un discurs de circumstàncies" i li ha retret no haver fet cap "propòsit d'esmena". La diputada ha encapçalat l'ofrena de JxCat a la tomba de l'expresident de la Generalitat Francesc Macià.
L'expresident de la Generalitat Quim Torra ha assenyalat la "disjuntiva claríssima" entre la monarquia espanyola i una república catalana. Ho ha dit després de l'ofrena floral del Govern en funcions a Macià, de la qual ha participat.
[noticia]213588[/noticia]
Torra ha criticat el discurs de Felip VI "parlant d'ètica" i ha reivindicat la figura de Macià com a "exemple de lluita pels ideals i l'ètica". També s'ha referit a la pandèmia de Covid-19 i ha assegurat que una Catalunya independent tindria més recursos per fer-hi front.
Borràs diu que Felip VI és «còmplice» de la situació del «rei fugit»
Societat
La líder de JxCat veu "absolutament buit" el discurs del monarca i li retreu que no fes "cap propòsit d'esmena"
- Laura Borràs, aquest matí a l'ofrena floral a la tomba del president Macià -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política Catalunya és «sanchista» i altres pistes de l'últim CEO abans del 29-N Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Sánchez no té rival a Catalunya, amb ERC i Vox a l'alça i Junts a la baixa, segons l'últim CEO Lluís Girona Boffi
-
Política El PSC confirma la baixada, ERC i Aliança es disputen el segon lloc i Junts recupera terreny Lluís Girona Boffi
-
Política El CIS amplia l'avantatge de Sánchez sobre Feijóo a l'inici de la precampanya del 29-N Bernat Surroca Albet
-
Societat Una gran majoria dels votants independentistes volien que Espanya guanyés el Mundial Lluís Girona Boffi
Publicat el
25 de desembre de 2020 a
les 10:10
Et pot interessar
-
Societat
Rodalies justifica la gestió de l'operatiu de l'eclipsi: una «demanda excepcional» amb recursos «limitats»
-
Societat
Les claus dels nous «Bonus Cultura» a Barcelona: començaran el 2 de novembre i donaran fins a 60 euros per persona
-
Societat
Vaga als supermercats de Catalunya en plena campanya de Nadal: dies i cadenes afectades
-
Societat
L'alta velocitat entre Barcelona i Madrid no recuperarà la normalitat fins a la setmana vinent
-
Societat
Mor una motorista de 19 anys en un accident amb un camió a Barcelona
-
Societat
Desconvocada a última hora la vaga d'autobusos de TMB
