Cada vegada hi ha més ingressats per Covid a Catalunya: ja són gairebé 500 pacients

Malgrat que els diagnòstics a l'Atenció Primària baixen, el nombre d'ingressats segueix en tendència ascendent durant la darrera setmana d'agost

  • Una infermera amb un pacient ingressat a una Àrea de Vigilància Intensiva -
Publicat el 22 d’agost de 2023 a les 16:37
Ja fa unes setmanes que es va conèixer que la nova variant de la Covid, anomenarada Eris, molt contagiosa i amb un "baix risc" per a la salut, arribava a Catalunya. Els ingressats per Covid-19 segueixen en tendència ascendent i se situen en 489 durant la setmana del 14 al 20 d’agost. Són 36 més que la setmana anterior, segons les dades publicades al portal Sivic del Departament de Salut.

Els diagnòstics a l’Atenció Primària, en canvi, sí que baixen. Entre el 7 i el 13 d’agost es van detectar 6.208 casos i aquesta darrera setmana van baixar fins a 5.074. Pel que fa als ingressats a l’UCI, es mantenen en 12 pacients.

La variant òmicron representa gairebé el 100% de les mostres seqüenciades. La subvariant XBB.1 és predominant (85,5% de les mostres) seguida de la XBB.2 (14,5%). El subllinatge EG5.1 de la variant XBB.1 es va detectar per primera vegada a Catalunya el 8 de juny i fins a l'11 d'agost s'han registrat en total 39 mostres positives per aquest llinatge. No s'han detectat casos de BA.2.86 a Catalunya.

Cal destacar que el 82% de les persones ingressades tenen més de 60 anys. De moment, a Catalunya es registren fluctuacions de la incidència de Covid i un augment de les hospitalitzacions convencionals amb causa multifactorial, que afecten principalment persones grans i, per tant, més propenses a descompensacions de patologies basals.