Ja fa unes setmanes que es va conèixer que la nova variant de la Covid, anomenarada Eris, molt contagiosa i amb un "baix risc" per a la salut, arribava a Catalunya. Els ingressats per Covid-19 segueixen en tendència ascendent i se situen en 489 durant la setmana del 14 al 20 d’agost. Són 36 més que la setmana anterior, segons les dades publicades al portal Sivic del Departament de Salut.
Els diagnòstics a l’Atenció Primària, en canvi, sí que baixen. Entre el 7 i el 13 d’agost es van detectar 6.208 casos i aquesta darrera setmana van baixar fins a 5.074. Pel que fa als ingressats a l’UCI, es mantenen en 12 pacients.
La variant òmicron representa gairebé el 100% de les mostres seqüenciades. La subvariant XBB.1 és predominant (85,5% de les mostres) seguida de la XBB.2 (14,5%). El subllinatge EG5.1 de la variant XBB.1 es va detectar per primera vegada a Catalunya el 8 de juny i fins a l'11 d'agost s'han registrat en total 39 mostres positives per aquest llinatge. No s'han detectat casos de BA.2.86 a Catalunya.
Cal destacar que el 82% de les persones ingressades tenen més de 60 anys. De moment, a Catalunya es registren fluctuacions de la incidència de Covid i un augment de les hospitalitzacions convencionals amb causa multifactorial, que afecten principalment persones grans i, per tant, més propenses a descompensacions de patologies basals.
Cada vegada hi ha més ingressats per Covid a Catalunya: ja són gairebé 500 pacients
Societat
Malgrat que els diagnòstics a l'Atenció Primària baixen, el nombre d'ingressats segueix en tendència ascendent durant la darrera setmana d'agost
- Una infermera amb un pacient ingressat a una Àrea de Vigilància Intensiva -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Política El PP «amnistia» Junts per fer caure Sánchez: «No mirem el retrovisor» Pep Martí i Vallverdú
-
Política El jutge imputa la presidenta de la SEPI i 24 persones més en el cas Leire Díez Lluís Girona Boffi
-
Política La recepta d'Esquerra Democràtica: una «esperança col·lectiva» per recuperar un govern sobiranista Lluís Girona Boffi
Publicat el
22 d’agost de 2023 a
les 16:37
Et pot interessar
-
Societat Una avaria deixa sense llum prop de 17.000 abonats a Barcelona i l'àrea metropolitana
-
Societat
Ferit un home per arma de foc després de diversos trets al barri de la Mina
-
Societat
Debats parcials
-
Societat
Un front de tempestes obliga Ryanair a desviar dos vols de Girona cap al Prat
-
Societat
Brussel·les diu que l'Estat té la «principal responsabilitat» de la seguretat a Rodalies
-
Societat
Desarticulades dues xarxes de tràfic sexual amb 23 detinguts i sis víctimes alliberades
