L'Ajuntament de Barcelona calcula que la crisi del coronavirus suposarà una caiguda dels ingressos a les arques municipals de 200 milions d'euros. Es tracta d'un primer càlcul del consistori que avui ha fet públic l'alcaldessa, Ada Colau, en una entrevista a Betevé.
Amb els números a la mà, Colau ha avisat que caldrà "reajustar" la despesa de l'Ajuntament i el "marc financer" municipal i ha evitat pronunciar-se sobre possibles retallades pressupostàries.
Precisament l'alcaldessa ha fet referència als pressupostos del 2020, aprovats abans de l'epidèmia amb els vots de Barcelona en Comú, PSC, ERC i Junts per Catalunya i ha assegurat que l'escenari econòmic ha canviat des d'aleshores.
Pel que fa a pèrdues específiques, Colau ha xifrat en 40 milions d'euros els diners que l'Ajuntament ha deixat d'ingressar en concepte de taxa turística.
Colau també ha defensat la gestió econòmica feta per l'Ajuntament i l'increment de partides pressupostàries per a serveis socials. L'alcaldessa ha assegurat que le consistori ha destinat 10 milions d'euros a ajudes socials i ha previst que la xifra augmentarà.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Caiguda d'ingressos de 200 milions d'euros a l'Ajuntament de Barcelona
Ada Colau avisa que caldrà "reajustar" la despesa municipal a causa de la crisi del coronavirus

- Salut impulsa 19 projectes d'investigació i innovació contra la pandèmia -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’abril de 2020 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat Un miler de persones protesten a Barcelona contra l'ampliació de l'aeroport: «Aconseguirem que no tiri endavant»
-
Societat Què és la meningitis vírica, la infecció que pateix Aitana Bonmatí?
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament
-
Societat El temps del cap de setmana del 28 i 29 de juny: comença l'onada de calor
-
Societat Un infant ferit en esfondrar-se part del sostre d'una guarderia a Barcelona
-
Societat Totes les banderes LGTBIQ+ i el que signifiquen: les coneixes?