Més de mil persones s’han aplegat en una calçotada reivindicativa per reclamar la necessitat d’avançar cap a la sobirania alimentària a la plaça Catalunya de Barcelona, que s’ha omplert de taules i brases per a cuinar més de 18.000 calçots.
Organitzada per Ruralitzem-Veus per la Sobirania Alimentària, la iniciativa ha canviat d’ubicació respecte a l’any passat, quan es va celebrar al parc Joan Miró encara amb restriccions anticovid en vigor. L’organització espera vendre 1.500 tiquets en una jornada que vol ser és un punt de trobada entre el camp i la ciutat i una portà d’accés a l’agroecologia i per això compta amb una quarentena de parades de mercats de pagès.
"La ciutat ha de deixar de donar l'esquena al camp. En un context d'emergència climàtica i hídrica és el moment que des de la ciutat ens fem responsables d'on produïm els aliments i afavorim la pagesia", ha assegurat Laia Serra portaveu de la plataforma i d'Ecologistes en Acció.
Calçotada massiva al mig de Barcelona per reivindicar la pagesia
Més de 1.000 persones participen de la iniciativa, que busca que la ciutat "deixi de donar l'esquena al camp"

- Imatge de la calçotada a Barcelona -
- ACN / Aina Martí
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de març de 2023 a les 19:45
Et pot interessar
-
Societat Unes 3.000 persones es manifesten a Barcelona per l'Orgull LGTBI+ al marge de «la comercialització del Pride»
-
Societat Un miler de persones protesten a Barcelona contra l'ampliació de l'aeroport: «Aconseguirem que no tiri endavant»
-
Societat El Govern reivindica la conquesta de drets LGTBI+ contra qui vol «tornar a la negra nit»
-
Societat Què és la meningitis vírica, la infecció que pateix Aitana Bonmatí?
-
Societat «Ens vam casar quan es va legalitzar el matrimoni igualitari perquè hem de fer servir els drets que conquerim»
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament