L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) descarta que sigui necessari recórrer a l'obligatorietat de les mascaretes FFP2 com ja ha dut a terme Alemanya. Segons assenyala, les de tipus higiènic que es venen a l'estat espanyol són equiparables a les quirúrgiques. L'organització va fer un rànquing de les cinc millors mascaretes del mercat.
[noticia]215439[/noticia]
El govern d'Alemanya ha decidit que en espais tancats calgui utilitzar les mascaretes FFP2, que són les més segures contra la Covid-19 però també més cares amb menys existències. Segons l'OCU, les mascaretes d'un sol ús, les higièniques, filtren un 95% de l'aire, mentre que les reutilitzables tenen un 90% d'efectivitat.
En un comunicat, l'OCU avisa que fent ús de les quirúrgiques IIR, FFP2 i FFP3 es respira pitjor i per aquest motiu no es recomana l'ús general. Mentrestant, la Xunta de Galícia s'està plantejant imposar la mateixa mesura que a Alemanya al transport públic. El seu president, Alberto Núñez Feijoo, demana una acció decidida per part del govern espanyol pel que fa a l'ús de mascaretes, mentre cada dia s'incrementen els contagis i les variants britànica i sud-africana s'estenen per diversos països del continent.
[noticia]215344[/noticia]
[plantillacoronavirus]
Calen mascaretes FFP2 o n'hi ha prou amb les higièniques?
Alemanya ha obligat a dur posada l'FFP2 en espais tancats mentre que Galícia s'ho planteja al transport públic

- Una dona amb una mascareta -
- Pexels
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 07 de febrer de 2021 a les 17:13
Et pot interessar
-
Societat Mor el conductor d'una furgoneta a Martorell, en una sortida de via a l'AP-7
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó