El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, s'ha mostrat confiat a poder "revertir la situació" del projecte de l'Hermitage a la nova bocana. Calvet ha demanat a l'Ajuntament "solucions de consens", després que el consistori denegués al maig amb l'abstenció del PSC el conveni entre les dues institucions per facilitar l'aterratge de la franquícia del museu.
En la roda de premsa de presentació dels resultats del primer semestre, Calvet ha deixat la porta oberta a retirar el recurs del port contra el consistori per la denegació del permís. Tot plegat el mateix dia que el Port de Barcelona ha estimat el recurs dels promotors contra la condició que els obligava a presentar el detall del projecte anunciat amb el Liceu en un termini de dos mesos. "No és procedent. "Aquesta concreció en una sola entitat en un termini limitat feia impossible la seva materialització", ha defensat Calvet.
Una valoració que la tinent d'alcaldia d'Urbanisme de l'Ajuntament, Janet Sanz, no comparteix. "Això demostra que potser no hi havia tants treballs previs fets i era un últim recurs per aconseguir l'acceptació de l'Ajuntament. A la pràctica veus que no hi ha aquesta voluntat real", ha dit .
[noticiadiari]2/220495[/noticiadiari]
El president del Port ha admès preocupació pel conflicte amb l'Hermitage i ha demanat treballar per dinamitzar l'economia i generar ocupació. "S'ha de cercar el màxim consens entre el port i el consistori", ha insistit. Calvet ha assegurat que el Port de Barcelona no està "atrinxerat" i s'ha avingut a retirar el recurs contra l'Ajuntament.
Segons el president del Port de Barcelona, serà necessari que cada administració continuï treballant per resoldre aquest conflicte i ha apostat també pel diàleg amb les institucions culturals de la ciutat i els promotors del museu. "Volem estirar al màxim les possibilitats que hi ha damunt de la taula i en buscarem de noves", ha dit.
Segons Sanz, ara s'inicia una "nova etapa per treballar conjuntament" i aconseguir desbloquejar diferents peces, com ara l'Imax, el Maremàgnum, els tinglados o la parcel·la que vol l'Hermitage.
Calvet confia a «revertir» la negativa de l'Ajuntament a l'Hermitage
Societat
Sanz assegura que s'inicia una "nova etapa" en el treball entre el consistori i el port
ARA A PORTADA
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026 Oriol March
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Economia Més enllà de la Cambra de Comerç: què amaga el pols per les cadires de plata? Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
21 de juliol de 2021 a
les 16:54
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona anuncia tres novetats per a la circulació de motos: dues proves pilot i més espai propi als semàfors
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
-
Societat
Maten un home a la Barceloneta després de trencar l'ordre d'allunyament amb l'exparella
-
Societat
Sis mesos i un 8,6% després
