El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, s'ha mostrat confiat a poder "revertir la situació" del projecte de l'Hermitage a la nova bocana. Calvet ha demanat a l'Ajuntament "solucions de consens", després que el consistori denegués al maig amb l'abstenció del PSC el conveni entre les dues institucions per facilitar l'aterratge de la franquícia del museu.
En la roda de premsa de presentació dels resultats del primer semestre, Calvet ha deixat la porta oberta a retirar el recurs del port contra el consistori per la denegació del permís. Tot plegat el mateix dia que el Port de Barcelona ha estimat el recurs dels promotors contra la condició que els obligava a presentar el detall del projecte anunciat amb el Liceu en un termini de dos mesos. "No és procedent. "Aquesta concreció en una sola entitat en un termini limitat feia impossible la seva materialització", ha defensat Calvet.
Una valoració que la tinent d'alcaldia d'Urbanisme de l'Ajuntament, Janet Sanz, no comparteix. "Això demostra que potser no hi havia tants treballs previs fets i era un últim recurs per aconseguir l'acceptació de l'Ajuntament. A la pràctica veus que no hi ha aquesta voluntat real", ha dit .
[noticiadiari]2/220495[/noticiadiari]
El president del Port ha admès preocupació pel conflicte amb l'Hermitage i ha demanat treballar per dinamitzar l'economia i generar ocupació. "S'ha de cercar el màxim consens entre el port i el consistori", ha insistit. Calvet ha assegurat que el Port de Barcelona no està "atrinxerat" i s'ha avingut a retirar el recurs contra l'Ajuntament.
Segons el president del Port de Barcelona, serà necessari que cada administració continuï treballant per resoldre aquest conflicte i ha apostat també pel diàleg amb les institucions culturals de la ciutat i els promotors del museu. "Volem estirar al màxim les possibilitats que hi ha damunt de la taula i en buscarem de noves", ha dit.
Segons Sanz, ara s'inicia una "nova etapa per treballar conjuntament" i aconseguir desbloquejar diferents peces, com ara l'Imax, el Maremàgnum, els tinglados o la parcel·la que vol l'Hermitage.
Calvet confia a «revertir» la negativa de l'Ajuntament a l'Hermitage
Sanz assegura que s'inicia una "nova etapa" en el treball entre el consistori i el port
ARA A PORTADA
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
L'oposició rep els pressupostos amb el «no» de Junts i dues esmenes a la totalitat Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
21 de juliol de 2021 a
les 16:54
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de trams amb limitacions de velocitat
-
Societat
Desconvocada la vaga a FGC coincidint amb el MWC
-
Societat
Per què «la multireincidència» s'ha colat com a tema central a l'Ajuntament de Barcelona?
-
Societat
Cop de porta de Collboni a canviar el nom del carrer Ferran de Barcelona
-
Societat
Catalunya confirma un cas de grip porcina contagiat entre persones
-
Societat
Barcelona aprova cobrir el 50% del cost del menjador a tots els alumnes... i Collboni ho refreda
