El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que l'aeroport encara té "marge" per acollir més viatgers i ha assenyalat que el sistema aeroportuari a Catalunya és "prou potent" si es connecta "correctament". Ho ha dit des del fòrum Barcelona Tribuna, on també ha avisat que una ampliació de l'aeroport que no tingui en compte les zones de protecció serà "molt difícil".
Calvet, doncs, es mostra contrari a la postura expressada per l'Ajuntament de Barcelona, que al gener va instar l'aeroport i el port a limitar la seva activitat.
El conseller sí que ha mostrat dubtes en relació a una possible ampliació. Calvet ha recordat que la Ricarda i el Remolar són Zones d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i Xarxa Natura 2000. "Per tant, són zones que s'han de preservar", ha advertit. En canvi, s'ha mostrat favorable a la creació d'un tren d'alta velocitat que uneixi els aeroports de Reus, Barcelona i Girona.
El conseller també ha anunciat que s'engegarà un pla de "resiliència climàtica" que abordi polítiques integrals sobre dos territoris: el litoral i territoris de muntanya. La idea, ha detallat, és que el pla abordi plantejaments com ara de quina manera s'han de remodelar zones inundades.
En la plana política, Calvet ha fet el pas i s'ha posat a disposició de Junts per Catalunya per ser candidat a la presidència de la Generalitat en les pròximes eleccions al Parlament.
Calvet considera que l'aeroport del Prat té «marge» per rebre més passatgers
El conseller avisa que una ampliació del Prat que no tingui en compte les zones de protecció serà "molt difícil"
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de febrer de 2020 a les 17:52
Et pot interessar
-
Societat
En marxa el desnonament més multitudinari vist mai a Catalunya: 400 persones expulsades a Badalona
-
Societat
El truc per evitar problemes si comparteixes per WhatsApp un dècim de la Loteria de Nadal
-
Societat
Les rondes tallades i Badalona sense metro: les afectacions dels aiguats
-
Societat
Alerta per les pluges: més de cent litres per metre quadrat al Barcelonès
-
Societat
Brussel·les recomana limitar l’especulació immobiliària amb polítiques fiscals «efectives»
-
Societat
Canvia la carretera més perillosa de Catalunya: ja no és l'Arrabassada
