Ni la sobretaula ni estar-se moltes hores asseguts són bones per a la salut. Una revisió d'estudis realitzada per investigadors de la Universitat de Limerick, a Irlanda, conclou que trencar el sedentarisme, encara que no sigui massa estona, té un impacte beneficiós en la salut, i més específicament en la prevenció de malalties com la diabetis.
El metaestudi, publicat a Sports Medicine, assegura que no cal fer passejades molt llargues per obtenir aquests beneficis, alhora que detalla que és important evitar molt temps seguit de sedentarisme. Així, la revisió assegura que aixecar-se de tant en tant ja aporta beneficis al nostre cos.
Segons detallen els autors, acumular moltes hores seguides asseguts és perjudicial per a la salut cardiovascular. Per què? Els nivells de glucosa en sang són molt elevats si no ens movem després de menjar. Per comprovar-ho van mesurar aquests nivells en diferents persones des de 30 minuts i fins tres o quatre hores després d'un àpat.
El resultat: posar-se dret de tant en tant ajuda a reduir-los. Això no obstant, no té efecte ni sobre els nivells d'insulina ni per la tensió arterial. Ara bé, fer pauses i caminar lentament també eleva la secreció d'insulina. Per tant, la revisió conclou que les petites pauses d'entre 2 i 5 minuts cada mitja hora ajuden a reduir el risc de desenvolupar diabetis tipus 2.
[plantillavirals]
Caminar després de menjar és beneficiós per a la salut
Una revisió dels estudis publicats conclou que poc moviment després d'un àpat ajuda a reduir el risc de desenvolupar diabetis tipus 2
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de setembre de 2022 a
les 17:34
Et pot interessar
-
Societat
Maten a trets un home al barri de Sants
-
Societat
Milers de persones es manifesten per la llibertat de Palestina a Barcelona
-
Societat
Detinguts tres policies canadencs per agredir sexualment i pegar una prostituta a Barcelona
-
Societat
Retencions a l'AP-7 per un xoc entre tres cotxes a Subirats
-
Societat
Converses sobre bolets i allioli als bars de la Catalunya Nord per impulsar l'ús del català
-
Societat
Mor un motorista de 26 anys en un xoc amb un camió al nus de la Trinitat
