Ni la sobretaula ni estar-se moltes hores asseguts són bones per a la salut. Una revisió d'estudis realitzada per investigadors de la Universitat de Limerick, a Irlanda, conclou que trencar el sedentarisme, encara que no sigui massa estona, té un impacte beneficiós en la salut, i més específicament en la prevenció de malalties com la diabetis.
El metaestudi, publicat a Sports Medicine, assegura que no cal fer passejades molt llargues per obtenir aquests beneficis, alhora que detalla que és important evitar molt temps seguit de sedentarisme. Així, la revisió assegura que aixecar-se de tant en tant ja aporta beneficis al nostre cos.
Segons detallen els autors, acumular moltes hores seguides asseguts és perjudicial per a la salut cardiovascular. Per què? Els nivells de glucosa en sang són molt elevats si no ens movem després de menjar. Per comprovar-ho van mesurar aquests nivells en diferents persones des de 30 minuts i fins tres o quatre hores després d'un àpat.
El resultat: posar-se dret de tant en tant ajuda a reduir-los. Això no obstant, no té efecte ni sobre els nivells d'insulina ni per la tensió arterial. Ara bé, fer pauses i caminar lentament també eleva la secreció d'insulina. Per tant, la revisió conclou que les petites pauses d'entre 2 i 5 minuts cada mitja hora ajuden a reduir el risc de desenvolupar diabetis tipus 2.
[plantillavirals]
Caminar després de menjar és beneficiós per a la salut
Societat
Una revisió dels estudis publicats conclou que poc moviment després d'un àpat ajuda a reduir el risc de desenvolupar diabetis tipus 2
ARA A PORTADA
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, quatre molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
-
Terra Els oceans mai havien estat tan calents: «Entrem en un territori desconegut» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Nova onada de calor a Catalunya? El Meteocat adverteix d'un llarg període de temperatures elevades Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
04 de setembre de 2022 a
les 17:34
Et pot interessar
-
Societat
Ferit un home per arma blanca al districte de Nou Barris de Barcelona
-
Societat
Un ferit crític en l'incendi d'una furgoneta en un càmping de Santa Susana
-
Societat Sents olor de cremat a l'àrea de Barcelona? Aquest és el motiu
-
Societat
Retards a l'R1 i l'R11 per una incidència en un tren al Masnou i robatori de coure
-
Societat
Si volem drets i també deures
-
Societat
El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director
