Toblerone haurà de canviar el seu logo per ordre de Suïssa. El país helvètic ha fet retirar el mont Cerví dels productes de la famosa marca de xocolata. Això es deu al fet que Toblerone ha externalitzat part de la producció a Eslovàquia, un incompliment d'una nova llei suïssa, la Swisness Act, per protegir l'ús dels símbols del país.
Aquesta legislació, que va entrar en vigor el 2017, diu que qualsevol element que faci referència a Suïssa pot ser utilitzat només en aquells productes que estiguin elaborats al país i amb almenys un 80% de matèries primeres sorgides del mateix territori -un 100% en el cas de la llet i productes làctics.
Amb el trasllat de la producció el passat estiu a la capital eslovaca de Bratislava, els propietaris ja eren conscients de l'incompliment de la llei. Per tant, deixaran d'utilitzar obligadament aquesta icònica muntanya de 4.478 metres, símbol de Suïssa.
Com serà d'ara endavant? Un envàs molt més modern amb una nova tipografia i logotip de Toblerone, a més de la firma del fundador, Tobler. I un matís molt important: es canviarà la frase identitària del producte de l'actual "de Suïssa" a un "originari de Suïssa".
Canvi radical del logo de Toblerone per ordre de Suïssa
La famosa marca de xocolata haurà de retirar el Mont Cerví dels seus productes perquè ha externalitzat part de la producció a Eslovàquia

- Toblerone, obligat a canviar el disseny i la imatge -
- Getty Images
Ara a portada
Publicat el 06 de març de 2023 a les 20:55
Et pot interessar
-
Societat UGT reclama que es prohibeixin les bonificacions de les multes per accident laboral mortal
-
Societat Mor un català a Astúries arrossegat pel corrent quan baixava en canoa per un riu
-
Societat Rècord històric del metro de Barcelona amb més d'1,8 milions de validacions per Sant Jordi
-
Societat Pas endavant amb el català d'una de les marques de cotxes més importants del món