Toblerone haurà de canviar el seu logo per ordre de Suïssa. El país helvètic ha fet retirar el mont Cerví dels productes de la famosa marca de xocolata. Això es deu al fet que Toblerone ha externalitzat part de la producció a Eslovàquia, un incompliment d'una nova llei suïssa, la Swisness Act, per protegir l'ús dels símbols del país.
Aquesta legislació, que va entrar en vigor el 2017, diu que qualsevol element que faci referència a Suïssa pot ser utilitzat només en aquells productes que estiguin elaborats al país i amb almenys un 80% de matèries primeres sorgides del mateix territori -un 100% en el cas de la llet i productes làctics.
Amb el trasllat de la producció el passat estiu a la capital eslovaca de Bratislava, els propietaris ja eren conscients de l'incompliment de la llei. Per tant, deixaran d'utilitzar obligadament aquesta icònica muntanya de 4.478 metres, símbol de Suïssa.
Com serà d'ara endavant? Un envàs molt més modern amb una nova tipografia i logotip de Toblerone, a més de la firma del fundador, Tobler. I un matís molt important: es canviarà la frase identitària del producte de l'actual "de Suïssa" a un "originari de Suïssa".
Canvi radical del logo de Toblerone per ordre de Suïssa
La famosa marca de xocolata haurà de retirar el Mont Cerví dels seus productes perquè ha externalitzat part de la producció a Eslovàquia
- Toblerone, obligat a canviar el disseny i la imatge -
- Getty Images
ARA A PORTADA
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
La «marea groga» desborda Barcelona en una nova mostra de força: «Menys policia, més educació» Gerard Mira
-
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família Redacció
-
-
Vila confia que el TC avalarà la vehicularitat del català: «Tenim el millor model d'Europa» Lluís Girona Boffi
Publicat el
06 de març de 2023 a
les 20:55
Et pot interessar
-
Societat
Sant Pau defensa que va actuar «seguint el protocol» en el cas del nadó maltractat
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
-
Societat
Mestres i professors tallen la B-23 a Sant Joan Despí
-
Societat
Els catalans aïllats a Madrid faran quarantena fins al 21 de juny: així funciona el protocol
