Toblerone haurà de canviar el seu logo per ordre de Suïssa. El país helvètic ha fet retirar el mont Cerví dels productes de la famosa marca de xocolata. Això es deu al fet que Toblerone ha externalitzat part de la producció a Eslovàquia, un incompliment d'una nova llei suïssa, la Swisness Act, per protegir l'ús dels símbols del país.
Aquesta legislació, que va entrar en vigor el 2017, diu que qualsevol element que faci referència a Suïssa pot ser utilitzat només en aquells productes que estiguin elaborats al país i amb almenys un 80% de matèries primeres sorgides del mateix territori -un 100% en el cas de la llet i productes làctics.
Amb el trasllat de la producció el passat estiu a la capital eslovaca de Bratislava, els propietaris ja eren conscients de l'incompliment de la llei. Per tant, deixaran d'utilitzar obligadament aquesta icònica muntanya de 4.478 metres, símbol de Suïssa.
Com serà d'ara endavant? Un envàs molt més modern amb una nova tipografia i logotip de Toblerone, a més de la firma del fundador, Tobler. I un matís molt important: es canviarà la frase identitària del producte de l'actual "de Suïssa" a un "originari de Suïssa".
Canvi radical del logo de Toblerone per ordre de Suïssa
La famosa marca de xocolata haurà de retirar el Mont Cerví dels seus productes perquè ha externalitzat part de la producció a Eslovàquia
- Toblerone, obligat a canviar el disseny i la imatge -
- Getty Images
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de març de 2023 a les 20:55
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
