Fa només sis mesos que es va canviar el funcionament de les inspeccions tècniques de vehicles (ITV), però aquest mètode ha caducat de seguida. Des d'aquest mes de gener, és a dir, amb l'entrada de l'any nou, hi ha nous canvis, sobretot pel que fa a la documentació a presentar en el moment de fer la revisió.
Quan es va als centres autoritats per passar la ITV cal demostrar que es té l'assegurança obligatòria que protegeix el vehicle, a més de la Targeta d'Inspecció Tècnica i el permís de circulació, que ja eren necessaris fins ara. Si no es presenta l'assegurança, no es pot passar la inspecció. El DNI del propietari del vehicle també serà necessari.
A partir d'ara, i donat que els vehicles cada cop tenen més noves tecnologies incorporades, la ITV comprovarà el correcte funcionament dels assistents a la conducció, com ara sensors o càmeres inclosos a l'estructura del vehicle. Tal com obliga el reglament europeu, els fabricants han de facilitar totes les dades necessàries per comprovar que funcionen correctament.
Des de l'estiu ja es considerava defecte greu, que no permetia passar la ITV, el despreniment dels miralls retrovisors. També si hi ha qualsevol problema amb el sistema ABS de frenada es considera un defecte greu.
[plantillavirals]
Canvis en la ITV: més documents i revisió de nous elements del vehicle
L'assegurança obligatòria s'afegeix a la Targeta d'Inspecció Tècnica, el permís de circulació i el DNI
- Un treballador de la ITV d'Amposta -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 09 de gener de 2022 a les 11:00
Et pot interessar
-
Societat
Va ser realment un accident? Què sabem i què no de la mort d'Isak Andic un any després
-
Societat
Els fills d'Isak Andic l'homenatgen amb una carta: «Era un pare proper i afectuós»
-
Societat
Creen una eina que prediu el risc d'ictus a partir dels greixos de la dieta
-
Societat
Barcelona estrena dos nous radars: on són i a quina velocitat multen?
-
Societat
Quatre línies de Rodalies, fora de servei per una incidència entre Mollet-Sant Fost i Granollers Centre
-
Societat
Un tiroteig al barri de Navas deixa una persona ferida
