Fa només sis mesos que es va canviar el funcionament de les inspeccions tècniques de vehicles (ITV), però aquest mètode ha caducat de seguida. Des d'aquest mes de gener, és a dir, amb l'entrada de l'any nou, hi ha nous canvis, sobretot pel que fa a la documentació a presentar en el moment de fer la revisió.
Quan es va als centres autoritats per passar la ITV cal demostrar que es té l'assegurança obligatòria que protegeix el vehicle, a més de la Targeta d'Inspecció Tècnica i el permís de circulació, que ja eren necessaris fins ara. Si no es presenta l'assegurança, no es pot passar la inspecció. El DNI del propietari del vehicle també serà necessari.
A partir d'ara, i donat que els vehicles cada cop tenen més noves tecnologies incorporades, la ITV comprovarà el correcte funcionament dels assistents a la conducció, com ara sensors o càmeres inclosos a l'estructura del vehicle. Tal com obliga el reglament europeu, els fabricants han de facilitar totes les dades necessàries per comprovar que funcionen correctament.
Des de l'estiu ja es considerava defecte greu, que no permetia passar la ITV, el despreniment dels miralls retrovisors. També si hi ha qualsevol problema amb el sistema ABS de frenada es considera un defecte greu.
[plantillavirals]
Canvis en la ITV: més documents i revisió de nous elements del vehicle
L'assegurança obligatòria s'afegeix a la Targeta d'Inspecció Tècnica, el permís de circulació i el DNI

- Un treballador de la ITV d'Amposta -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de gener de 2022 a les 11:00
Et pot interessar
-
Societat Festes de Sants 2025: cartell, pregó, carrers guarnits i programa
-
Societat El temps del cap de setmana del 9 i 10 d'agost: calor intensa i ruixats de tarda
-
Societat Programa de les festes de Sants 2025
-
Societat Treballen per eliminar una nova plaga de rates a la Barceloneta
-
Societat Descobreixen el forat negre massiu més antic de l'univers
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»