Fi a la incertesa sobre l'ERO a TV3. El comitè d'empresa de TV3 ha signat aquesta matinada el preacord del Pla d'Acomiadament Col·lectiu (PAC), que la plantilla haurà de ratificar en referèndum aquest divendres. La direcció garanteix que no aplicarà cap procés d'acomiadament col·lectiu des d'ara i fins al 30 de juliol del 2015 i es compromet a no aprofitar les causes que determinen aquest PAC i la signatura del preacord per fer cap procés d'acomiadaments col·lectius en el futur ni tampoc de modificació substancial de les condicions de treball.
El pla afectarà un màxim de 205 treballadors, amb singularitats adaptades a l'edat. Afectarà els que durant el 2013 tinguin 61 anys o més i de manera progressiva als treballadors que vagin complint 61 anys des d'ara i fins al 2017.
El preacord també estableix com a causa d'afectació la voluntarietat. Pel que fa les compensacions, els treballadors de més de 61 anys rebran una indemnització de 20 dies per any treballat amb un màxim d'una anualitat. Tindran un mes de permís retribuït per cada dos anys d'antiguitat amb un màxim de 4 mesos. L'empresa complementarà els sis primers mesos d'atur fins a arribar al 100% del souo brut per conceptes fixos i l'empresa els complementarà el conveni especial de la Seguretat Social fins als 65 anys.
Pels treballadors que tinguin 62 anys, 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos i un mes de permís retribuït per cada dos anys d'antiguitat amb un màxim de 4 mesos. Els qui tinguin 65, 64 o 63 anys rebran una compensació de 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos.
Als qui s'acullin a baixes voluntàries, si es presenten abans del 10 d'agost, rebran 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos. També tindran dret a un mes de permís retribuït per cada dos anys d'antiguitat amb un màxim de 4 mesos. Si ho fan després d'aquesta data, només tindran 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mesos.
A més, s'han acordat diverses mesures perquè els treballadors que es presentin voluntaris al PAC puguin substituir els treballadors afectats per criteris d'edat. I hi ha mesures de no afectació per aquells que reuneixen unes característiques determinades.
Cap acomiadament col·lectiu a TV3 en els propers 2 anys
Societat
El comitè d'empresa signa el preacord del pla, que la plantilla ha de ratificar en referèndum
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
Publicat el
31 de juliol de 2013 a
les 14:49
Et pot interessar
-
Societat
Centenars d’antifeixistes planten cara a la manifestació ultra de Save Europe Act a Barcelona
-
Societat
El govern espanyol reforça la vacunació i recondiciona els centres educatius de Ceuta després de la crisi migratòria
-
Societat
Una incidència entre Castelldefels i Garraf afecta l’R2 Sud, l’R13, l’R14, l’R15, l’R16 i l’R17
-
Societat
«Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa»
-
Societat
«A l’estiu, Gràcia perd una mica l’essència del barri»
-
Societat Un nou bus de TMB circularà al voltant del Camp Nou els dies de partit del Barça
