Cap de setmana amb dues víctimes mortals a les carreteres catalanes

Publicat el 11 de juliol de 2010 a les 19:02

Dues persones han perdut la vida en els dos accidents de trànsit mortals que s'han produït a les carreteres catalanes aquest cap de setmana, entre les tres de la tarda del divendres fins a les vuit del vespre d'aquest diumenge, segons el balanç del Servei Català de Trànsit.

El primer accident es va produir aquest dissabte al matí a la GIV-6917, a Torroella de Fluvià (Alt Empordà). Un motorista de 41 anys i veí de Sant Pere Pescador, Carlos V. S., sortia de la via amb la seva motocicleta i moria. El segon accident ha succeït aquest diumenge a la tarda al quilòmetre 1107,5 de la N-340 al Perelló (Baix Ebre). Un xoc frontal entre un cotxe i un camió ha acabat amb la vida de la conductora del turisme.

Paral·lelament, una persona va morir aquest dissabte al matí en un carrer de Sant Quirze de Besora (Osona) en accidentar-se amb el seu quad. La víctima de l'accident era Felicio B.M., de 61 anys i veí de Sant Quirze de Besora.

Pel que fa a les retencions, la sortida de divendres es va realitzar amb normalitat amb només problemes per dos accidents a la C1415a, a Terrassa, i a la C-33, a Parets del Vallès. A banda, una manifestació dels veïns de Premià de Mar va provocar talls i retencions en aquesta via a partir de les vuit del vespre.

Durant el dissabte al matí hi va haver algunes retencions com la de l'AP-7 al Peatge de la Roca del Vallès en sentit Girona, de 12 quilòmetres, i 5 quilòmetres de lentitud a la C-31, a Castell-Platja d'Aro, sentit Palamós. Es van produir diversos accidents dels que cal destacar els següents: a la C-14, a la Riba, un accident va obligar a tallar en ambdós sentits la via més d'una hora i mitja i va provocar 6 quilòmetres de lentitud; a la C-38, a Sant Joan de les Abadesses, una topada entre ciclistes va tallar la via una hora; i a la C-37, a Castellfollit del Boix, una furgoneta va bolcar i va tallar la via en ambdós sentits.

En el cas de les retencions de l'operació tornada d'aquest diumenge cal destacar els 17 quilòmetres de cua a la N-340, entre el Vendrell i Tarragona; els 13 quilòmetres de circulació lenta a la C-31, entre Castell-Platja d'Aro i Palamós; els 10 quilòmetres de retencions a la C-32, entre Sitges i Vilanova i la Geltrú; els 8,5 quilòmetres de cues a l'AP-7, a Santa Margarida i els Monjos en sentit nord; els 8 quilòmetres a la N-340, entre Creixell i el Vendrell; els 7 quilòmetres de retencions a la C-32, entre Alella i Vilassar de Dalt; els 6 quilòmetres de circulació lenta a l'AP-7, a Maçanet de la Selva sentit Barcelona; i els 6 quilòmetres de cues a la C-65, a Llagostera.