Landó I (913-914) va ser l'últim Papa que va atrevir-se a triar un nom inèdit, ara fa onze segles. Se saben poques coses de la seva vida, més enllà que sembla que el seu pare s'anomenava Taino, però devia ser un personatge amb gran influència perquè va aconseguir el suport de diversos nobles romans per imposar-se després d'una seu vacant de quatre mesos.
Només va estar mig any al capdavant de l'Església Catòlica i no se n'ha recollit cap fet destacat, més enllà del nomenament de Joan de Tossignano, futur papa Joan X, com arquebisbe de Ravenna. Consta que era contrari al dogma de la infalibilitat papal
Segles més tard, Joan Pau I també va utilitzar un ordinal nou, tot i que el nom resultava, simplement, de la combinació dels seus antecessors immediats.
Cap Papa no s'havia atrevit a estrenar nom en onze segles
Landó I, que va dirigir l'Església durant sis mesos, va ser l'últim Papa que va innovar en la pròpia denominació
ARA A PORTADA
-
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«A diferència de Pujol, Duran hauria estat encantat de ser ministre amb Aznar» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
-
Jordi Pujol, el llegat (IV): què és el pujolisme i com es va construir? Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 13 de març de 2013 a les 19:35
Et pot interessar
-
Societat
Menjava pernil?
-
Societat
La Grossa de Cap d'Any 2025: dia, hora, premis i tots els detalls del sorteig
-
Societat
Què és el moviment d'Adoració Nocturna, la nova moda ultraconservadora a Barcelona?
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 10 de desembre: estabilitat amb ruixats dispersos
-
Societat
Endurir les sancions per incivisme fa possible el primer gran pacte PSC-Junts a Barcelona
-
Societat
Clam dels metges a Barcelona: «Metge cansat, pacient maltractat»
