Landó I (913-914) va ser l'últim Papa que va atrevir-se a triar un nom inèdit, ara fa onze segles. Se saben poques coses de la seva vida, més enllà que sembla que el seu pare s'anomenava Taino, però devia ser un personatge amb gran influència perquè va aconseguir el suport de diversos nobles romans per imposar-se després d'una seu vacant de quatre mesos.
Només va estar mig any al capdavant de l'Església Catòlica i no se n'ha recollit cap fet destacat, més enllà del nomenament de Joan de Tossignano, futur papa Joan X, com arquebisbe de Ravenna. Consta que era contrari al dogma de la infalibilitat papal
Segles més tard, Joan Pau I també va utilitzar un ordinal nou, tot i que el nom resultava, simplement, de la combinació dels seus antecessors immediats.
Cap Papa no s'havia atrevit a estrenar nom en onze segles
Landó I, que va dirigir l'Església durant sis mesos, va ser l'últim Papa que va innovar en la pròpia denominació
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de març de 2013 a les 19:35
Et pot interessar
-
Societat El Meteocat alerta d'un canvi de temps: activa avisos de perill per pluja a 20 comarques
-
Societat Retards de més de mitja hora a l'R4 de Rodalies per les obres entre Sant Vicenç i Martorell Central
-
Societat Dones joves amb nivell educatiu alt: el perfil mitjà de persona vegetariana a l'Estat
-
Societat Més de 10 quilòmetres de cues a l'AP-7 a Montmeló i a la Ronda Litoral
-
Societat La Pepita, de 106 anys, fa ballar Jaume Collboni en una de les sales més mítiques de Barcelona
-
Societat El Meteocat posa data al canvi de temps: així es notarà