Landó I (913-914) va ser l'últim Papa que va atrevir-se a triar un nom inèdit, ara fa onze segles. Se saben poques coses de la seva vida, més enllà que sembla que el seu pare s'anomenava Taino, però devia ser un personatge amb gran influència perquè va aconseguir el suport de diversos nobles romans per imposar-se després d'una seu vacant de quatre mesos.
Només va estar mig any al capdavant de l'Església Catòlica i no se n'ha recollit cap fet destacat, més enllà del nomenament de Joan de Tossignano, futur papa Joan X, com arquebisbe de Ravenna. Consta que era contrari al dogma de la infalibilitat papal
Segles més tard, Joan Pau I també va utilitzar un ordinal nou, tot i que el nom resultava, simplement, de la combinació dels seus antecessors immediats.
Cap Papa no s'havia atrevit a estrenar nom en onze segles
Landó I, que va dirigir l'Església durant sis mesos, va ser l'últim Papa que va innovar en la pròpia denominació
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de març de 2013 a les 19:35
Et pot interessar
-
Societat
La incidència de la grip cau fins a la meitat en ple Nadal
-
Societat
Jorge García-Dihinx, el pediatre influencer que ha mort en l'allau a Osca
-
Societat
Dos de cada deu catalans no saben què se celebra per Nadal
-
Societat
Retards a set línies de Rodalies per una incidència a la infraestructura entre el Prat i Bellvitge
-
Societat
Catalunya ja duplica el nombre de turistes anuals que rebia a principis de segle
-
Societat
Les ciutats catalanes on més cops ha caigut la Grossa de Cap d'Any
