El govern espanyol ha rebut aquest dimecres a l'Aeroport de Madrid -Barajas un total de 116 refugiats, amb nacionalitat de Síria, l'Iran, l'Afganistan i l'Iraq, que han viatjat des del Líban, Turquia i Jordània. 14 d'aquestes persones refugiades han estat derivades a Catalunya.
L'acollida forma part dels Programes Nacionals de Reassentament que ofereixen protecció internacional a Espanya a persones procedents de Síria i altres països afectats per conflictes i greus crisis humanitàries, segons ha informat l'executiu espanyol en un comunicat.
Les persones que avui han arribat a Espanya en un vol procedent d'Istanbul compten amb l'estatus de refugiats i seran derivades al sistema de protecció internacional del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions.
L'acollida dels refugiats estarà gestionada per entitats finançades pel ministeri: Moviment per la Pau, ACCEM, Fundació Juan Ciudad, Fundació APIP-Acam, Creu Roja, CEAR, Provienda, ONG Rescate i Red Acoge.
Catalunya acollirà 14 refugiats sirians, iraquians, iranians i afganesos
El govern espanyol ha rebut aquest dimecres 116 persones i les ha derivat a diverses comunitats
- L'arribada dels refugiats aquest matí a Barajas. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de desembre de 2021 a les 16:39
Et pot interessar
-
Societat
El conseller de Política Lingüística sobre el català: «No conec cap país que obligui a tenir un nivell per treballar»
-
Societat
El Gastronomic Forum Barcelona posarà l’accent en la nova cuina catalana amb més de 400 expositors
-
Societat
Si reps un correu de ChatGPT, alerta: pot ser una estafa
-
Societat
El Zoo de Barcelona revela una nova «joia de la corona» que construirà abans del 2030
-
Societat
Els punts de Barcelona amb més drons no autoritzats, segons la Guàrdia Civil
-
Societat
Com funciona la tècnica dels marcadors amb què un grup criminal ha robat amb força en 13 pisos de Barcelona
