El Brexit i la Covid-19 pot tenir una conseqüència insòlita a Catalunya: quedar-se sense alcohol. La crisi de desabastiment que pateix el Regne Unit podria rebotar a la resta d'Europa, i un dels exemples més clars és que marques tan populars com per exemple Beefeater, Absolut o Jameson no puguin importar els seus productes.
Encara que aquestes marques no siguin britàniques, la seva arribada a Catalunya sí que depèn d'aquest país, i la crisi de combustible i de materials actual al Regne Unit sumada a la saturació de ports marítims internacionals en dificulta el transport. Precisament una altra marca, en aquest cas canadenca, com la de ginebra Seagram's ja s'ha trobat a faltar en algunes discoteques catalanes.
Precisament la marxa del Regne Unit de la Unió Europea ha fet que la burocràcia amb les illes s'hagi tornat més complicada i ha afectat també a la importació de productes des d'allà. Això, sumat als confinaments i al tancament de l'oci nocturn per la pandèmia, ha rebaixat els nivells de producció, amb inclús el tancament d'algunes fàbriques. Ara, amb la caiguda de restriccions, la demanda ha augmentat però l'oferta encara no.
I fins quan pot durar el desproveïment? Cada cop queda menys fins Nadal i les previsions no són gens optimistes. De fet, alguns experts assenyalen que aquesta manca de subministrament podria allargar-se fins al mes de febrer. Ara bé, Boris Johnson ha garantit a la ciutadania britànica que Nadal es desenvoluparà amb absoluta normalitat.
[plantillagent]
Catalunya podria quedar-se sense alcohol pel Brexit
La marxa del Regne Unit de la UE i la Covid-19 han generat una crisi de desproveïment
- Un local d'oci nocturn de Sitges obert durant un assaig clínic -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
25 d’octubre de 2021 a
les 17:25
Et pot interessar
-
Societat
Veïns del Raval contra el desallotjament de «l'últim espai autogestionat del barri»
-
Societat Un viatger, amb símptomes d'hantavirus després de ser evacuat del creuer
-
Societat
Grafitejar el trens: una dosi d'adrenalina cada cop més perseguida i poc entesa
-
Societat
Oriol Mitjà, assessor del govern canari en la crisi de l'hantavirus
-
Societat Niubó qualifica de «desproporcionat» convocar 17 jornades de vaga
-
Societat
Vuit ferits, un crític, en un accident a la C-31 a Cubelles
