El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dijous en un acte a Palau que s'ha arribat a la xifra rècord d'empreses estrangeres establertes a Catalunya. En total, hi ha 9.155 companyies multinacionals radicades al país, segons es detalla en un estudi d'Acció, l'agència per a la competitivitat del Departament d'Empresa i Treball. En l'acte, al qual hi han assistit uns 150 responsables d'aquestes empreses, Aragonès ha destacat que les multinacionals suposen un 18,5% de l'ocupació de Catalunya. És a dir: que pràcticament un de cada cinc llocs de treball provenen d'aquestes empreses. El nombre de companyies estrangeres establert al país ha crescut un 60% des del 2014, el primer any que es van analitzar aquestes dades.
Quin és el detall d'aquest tipus d'empreses? Provenen de 90 països diferents. Qui n'aporta més és França -13,6%-, seguida dels Estats Units -13%-, Alemanya -12,2%- i el Regne Unit -10,5%-. Per nombre de companyies, els sectors vinculats a la indústria més rellevants són els de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la digitalització de la indústria, així com el de la maquinària i els béns d'equipament, que representen el 17% del conjunt de les filials de companyies estrangeres. El 23% d'aquestes corporacions s'han creat en els últims cinc anys. Un dels arguments que s'han fet servir més des de l'Estat per desacreditar el procés català és l'afectació en l'economia, i la Generalitat exhibeix dades com aquestes per contrarestar-ho.
La xifra d'empreses estrangeres -9.155- establertes a Catalunya és un 2,8% més alta que el 2019, just abans de la pandèmia. En els últims exercicis -2020 i 2021- no es va actualitzar el marcador arran de la situació generada pel coronavirus. El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, ha assenyalat durant l'acte -en el qual directius de companyies com Microsoft han explicat per què van decidir establir-se al país- que es treballa en una cartera de 613 projectes d'inversió estrangera. Es tracta d'una xifra que és un 56% superior al 2020. La meitat de projectes són de caràcter industrial, mentre que el 40% són greenfield, és a dir, que encara no estan presents a Catalunya.
Les dades de l'informe del 2019 indicaven que cada dia es captava un milió d'euros en inversió estrangera i que es creaven 15 llocs de treball. En el quinquenni 2015-2019 es va registrar un augment del 35% respecte el període 2010-2014, amb un total de 23.650 milions d'euros. Això suposava una mitjana de 4.730 milions d'euros l'any.
Catalunya registra la xifra rècord d'empreses estrangeres establertes al país
Economia
Un total de 9.155 companyies multinacionals representen el 18,5% de l'ocupació catalana, segons un estudi de la Generalitat
- L'acte a Palau amb directius de companyies estrangeres ubicades a Catalunya. -
- Govern
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
Publicat el
17 de novembre de 2022 a
les 18:27
Et pot interessar
-
Economia
Resignació per la pujada del preu de la benzina amb l’inici de l’agost
-
Economia
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Economia
L'economia catalana creix un 3% interanual el segon trimestre, més que la mitjana a l'Estat i la Unió Europea
-
Economia
Veolia incrementa un 10% els beneficis entre gener i juny respecte a l'any passat
-
Economia
Els constructors constaten que l'edificació creix, però no prou
-
Economia
El BBVA obté un benefici net de 6.051 milions d'euros durant el primer semestre, un 11,1% més que fa un any
