Catalunya segueix mantenint la tendència a la baixa en la xifra de morts diària per coronavirus. Salut ha informat que aquest dijous s'han comptabilitzat 100 noves defuncions per la malaltia, la xifra més baixa des del nou recompte. És la més baixa des del 15 d'abril. L'endemà, el 16, Salut va canviar el mètode de recompte i va incloure-hi els morts fora dels hospitals, a partir de les dades de les funeràries, cosa que va multiplicar les xifres de defuncions. En total, des de l'arribada de la pandèmia s'han comptabilitzat 10.311 víctimes mortals per la Covid-19.
Pel que fa als morts en centres hospitalaris, Salut ha informat que hi han perdut la vida 5.952 persones en total, 55 més aquest dijous. Les dades dels morts als hospitals vénen dels centres, i les de morts totals, de les funeràries, per la qual cosa es recullen a ritmes diferents i no tenen per què ajustar-se exactament. De la xifra total, 2.996 han mort a una residència, 127 a un centre sociosanitari i 573 al domicili.
Baixen a més de la meitat els casos confirmats
Aquest dijous es registren 813 casos nous, un descens molt notori després dels 2.652 positius que es van sumar ahir dimecres, la segona dada més alta des de l'inici de la pandèmia. Salut eleva el nombre total a 55.137. Hi ha un total de 120.795 casos possibles d’infecció de coronavirus, 5.954 més que ahir. Són persones que presenten símptomes i que un professional facultatiu classifica com a possible cas. Pel que fa a les residències de gent gran, un total de 10.956 persones han estat confirmades com a positius de coronavirus i 25.011 són casos sospitosos.
Els pacients considerats greus hi ha actualment 661 als centres hospitalaris, amb un total segons Salut de 3.863, només sis més que ahir dimecres. I pel que fa a les altes, que creixen a bon ritme dia rere dia, ja hi ha gairebé 30.751 persones que s'han recuperat de la Covid-19 i han estat donades d'alta.
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201036[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Catalunya suma 100 morts per coronavirus, la xifra més baixa des de l'inici del nou recompte
Es registren 813 contagis, menys de la meitat que ahir, i 120.795 casos possibles
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 30 d’abril de 2020 a les 23:05
Actualitzat el 30 d’abril de 2020 a les 23:41
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 20 i 21 de setembre: avís per intensitat de pluja a tot el país
-
Societat L'edat mitjana del donant de medul·la òssia a Catalunya són els 27 anys
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona