El Departament de Salut ha informat aquest dissabte a última hora de la nit que a Catalunya ja han mort un total de 8.067 persones per coronavirus des de l'arribada de la pandèmia, el que suposa 186 defuncions comptabilitzades en les últimes 24 hores. Aquesta darrera xifra significa un notable descens respecte a les 305 del dia anterior. El Govern va iniciar dimecres el recompte de defuncions a partir d'un nou mètode, incloent-hi les dades de les funeràries.
Pel que fa als morts en centres hospitalaris, Salut ha donat la xifra total acumulada de 4.336 morts, mentre que el dia anterior n'eren 4.123. La diferència, no obstant dona una xifra de nous morts només als hospitals (213) que és superior a la suma de 186 morts totals en el mateix període que ha facilitat Salut.
El nombre de nous casos confirmats de la Covid-19 en l'últim dia baixa lleugerament respecte a l'anterior, amb 1.004 positius (divendres van ser 1.252), per a un total de 41.992.
[noticiadiari]2/200570[/noticiadiari]
Des de l'arribada de la pandèmia de coronavirus a Catalunya, s'han comptabilitzat un total de 19.815 altes hospitalàries de persones diagnosticades amb la Covid-19, amb 727 en el darrer dia, notablement per damunt de les 364 del dia anterior.
D'altra banda, hi ha un total de 67.113 casos possibles d'infecció de coronavirus. Són persones que presenten símptomes i que un professional facultatiu classifica com a possible cas.
Casos a les residències
Des que va començar l'epidèmia de coronavirus són 2.189 les persones que han mort en residències de gent gran, segons dades del Departament de Salut. amb un increment de 66 aquest dissabte. Des de dimecres, el departament utilitza dades obtingudes de les funeràries i classifica les morts a partir del lloc de defunció. Anteriorment, englobava les morts de residents en geriàtrics independentment d'on es produïssin, i a partir de dades facilitades per les mateixes residències.
A les residències catalanes, un total de 6.993 persones han estat confirmades com a positius de coronavirus i 10.168 són casos sospitosos.
[noticiadiari]2/200709[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Catalunya supera els 8.000 morts per coronavirus
Societat
En les darreres hores han mort 186 persones per la Covid-19, segons les dades de Salut
ARA A PORTADA
-
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política Pedro Sánchez entra en precampanya a «La Revuelta» sense esquivar preguntes: «Els casos de corrupció m'han decebut» Neus Climent
-
- Carles Bellsolà
- Excap d'Edició de Nació
Publicat el
18 d’abril de 2020 a
les 21:20
Et pot interessar
-
Societat
El virus que només afectava animals arriba als humans: mor el primer infectat a França
-
Societat
L’incendi d’un cotxe talla un carril a l’A-2 en sentit Barcelona i provoca retencions
-
Societat
Catalunya millora en igualtat de gènere als llocs de poder, però manté l'alta segregació laboral
-
Societat
Primer pas d'aliança entre ciutats a l'Estat per «reforçar» la mirada metropolitana
-
Societat
Vols ser patge reial a la Cavalcada de Barcelona del 2027? Tot el que has de saber per participar-hi
-
Societat
Barcelona vol «accelerar» l'ampliació de la xarxa de dipòsits pluvials després de «sobreviure» als aiguats
