CCOO acusa Glovo d'establir un model de negoci que "afavoreix els accidents laborals". El sindicat es posiciona així respecte a la mort d'un dels repartidors de la firma aquest diumenge, fet que ha provocat protestes intenses de la plantilla. A través d'un comunicat, la UGT de Catalunya també se suma a les crítiques contra l'empresa i ha instat a que Treball investigui l'accident per a que depuri responsabilitats.
Aquest pronunciament per part dels sindicats arriba després que Inspecció de Treball hagi conclòs que els repartidors i repartidores són falsos autònoms, i després que Glovo ja hagi començat a donar d'alta d'ofici a molts d'ells. Tant CCOO com UGT denuncien les condicions de "precarietat laboral" què genera el model de treball de Glovo. Així, el repartidor només cobra si hi ha comandes, no pot posar preu al servei i no pot decidir en quines condicions fa la feina.
UGT també ha denunciat l'alt grau de sinistralitat que es produeix en aquest sector, on cada sis mesos, aproximadament, "registren un accident greu" i que són tractats com " a malaltia comuna" enlloc d'accident laboral.
CCOO acusa Glovo d'«afavorir» els accidents laborals
La UGT se suma a les crítiques contra la companyia i insta que s'hi faci una inspecció de treball per la mort d'un repartidor d'aquest diumenge
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
27 de maig de 2019 a
les 16:12
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
