CCOO ha reafirmat els motius per no convocar una vaga feminista el pròxim 8-M i ha carregat contra els sindicats minoritaris per fer un "sobre ús" de les aturades que "malbarata" un dret que és una conquesta obrera. "La classe treballadora d'avui no està per convocar una vaga en aquest sentit", el secretari general del sindicat a Catalunya, Javier Pacheco.
Els darrers anys, coincidint amb l'esclat del moviment Me too, diversos actors han convocat vagues feministes a Catalunya coincidint amb el Dia Internacional de les Dones, el 8 de març. Enguany, l’Assemblea 8M ha convocat una vaga feminista laboral, de cures, de consum i estudiantil, a la qual s’han adherit la CGT, la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) i la Intersindical-CSC.
[noticiadiari]2/269020[/noticiadiari]
Al seu torn, els sindicats majoritaris, CCOO i UGT, no han donat suport a aquestes convocatòries i s'han limitat a proposar aturades de dues hores i han participat en les manifestacions unitàries. Enguany, Pacheco ha reivindicat que la seva organització participarà en 15 actes arreu del territori i donarà suport al conjunt del moviment feminista. Si bé, ha considerat que una aturada no seria seguida pels ocupats.
CCOO rebutja una aturada pel 8-M: «La classe treballadora no està per convocar una vaga en aquest sentit»
Societat
El sindicat carrega contra les organitzacions que fan un "sobre ús" d'aquest dret, que reivindica com una "conquesta obrera"
- Manifestació del 8 de març a Barcelona -
- Yvelisse Teixeira
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
06 de març de 2024 a
les 16:29
Et pot interessar
-
Societat
Mor l'advocat Joan Piqué Vidal als 93 anys
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
