Obrim i tanquem la nevera moltes vegades al dia, en poc temps de diferència. A més, està connectada a la llum sempre. Segons un estudi de l'Institut per la Diversificació i Estavi de l'Energia i l'Eurostat, la nevera és l'electrodomèstic que més energia consumeix de tota la casa: pot representar fins al 30% del consum elèctric d'una llar.
No és el més potent, però funciona dia i nit. No permet fer distinció d'hores, com sí que es pot triar amb la rentadora o el rentaplats. Ara, amb l'increment de més del triple de la factura de la llum respecte el final d'estiu de l'any passat, us proposem cinc consells que dona l'Institut Català d'Energia (ICE) per poder estalviar electricitat amb la nevera.
1. Refredar els aliments abans de guardar-los. Els plats recent cuinats és millor deixar-los refredar a temperatura ambient, perquè si es guarden quan estan calents s'escalfa l'interior del frigorífic. En aquests casos, l'electrodomèstic haurà de treballar més per tornar a refredar-se fins a la sev temperatura habitual.
2. Obrir les portes el mínim possible. Cada cop que s'obren i tanquen les portes de la nevera, la temperatura interior de l'aparell augmenta. Com en el cas anterior, si la temperatura és més alta de l'habitual, l'electrodomèstic ha de consumir més energia per produir la frescor necessària.
3. Mantenir una temperatura moderada. L'ICE recomana mantenir unes temperatures estàndards tant per la nevera com per al congelador. Entre els 5 i 6 graus centígrads a la nevera i aproximadament -15 graus al congelador és suficient. Adverteixen, a més, que per cada grau de fred inferior, el consum augmenta un 6%.
4. Descongelar dins de la nevera. El fred que soltarà aquell aliment quan el treiem del congelador és molt útil a l'interior de la nevera. El producte es descongelarà igualment i l'aparell aprofitarà la baixa temperatura per refredar la resta de productes.
5. Treure el gel del congelador. Les parets i calaixos del congelador acumulen habitualment gel. Si l'eliminem, podem estalviar fins a un 30% del consum de l'aparell. És per aquest motiu que des de l'ICE recomanen descongelar-lo al 100% si es formen capes d'un gruix superior a tres mil·límetres.
[noticiadiari]2/224129[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/224134[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/224105[/noticiadiari]
Cinc consells per estalviar electricitat amb la nevera
Tot i no ser l'electrodomèstic més potent és el que més energia consumeix
ARA A PORTADA
-
«La nostra raó d'existir és l'imaginari nacional català i, per sobre de tot, la llengua» Víctor Rodrigo | Ferran Casas i Manresa
-
La negativa de Sánchez a comprometre's amb l'IRPF obre una crisi de confiança Illa-Junqueras Bernat Surroca Albet
-
Junqueras es referma davant els incompliments de Sánchez: «No es donen les condicions per negociar els pressupostos d'Illa» Marc Descals
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
Junts exigeix que l'Estat pagui el que deu a Catalunya i crítica el consorci d'inversions d'ERC Redacció
Publicat el
04 de setembre de 2021 a
les 15:17
Et pot interessar
-
Societat
La prohibició del burca i el niqab, una oportunitat per a les esquerres
-
Societat
Què són els «therians»? Barcelona s'omple de curiosos, però no apareixen a la quedada
-
Societat
Quatre persones mortes en menys de 24 hores a les carreteres catalanes
-
Societat
Mor un motorista de 25 anys en un accident al centre de Barcelona
-
Societat
Troben un sensellar mort entre cartons al carrer a Badalona
-
Societat
Mor un motorista en un accident a Calonge de Segarra
