El govern municipal de Barcelona manté discursos divergents sobre la percepció d'inseguretat a la ciutat. Aquest dimecres el tinent d'alcaldia de Seguretat i Prevenció Albert Batlle, prometia noves mesures per revertir la "crisi de seguretat" però aquest divendres l'alcaldessa, Ada Colau, evitava valorar les afirmacions del seu regidor.
En canvi, Colau ha parlat de Barcelona com una "ciutat segura" amb "problemes específics". Pel que fa als vuit homicidis registrats a la ciutat en 41 dies, l'alcaldessa ha ressaltat que no són casos relacionats entre ells i ha demanat no "generalitzar" els fets.
L'alcaldessa no ha estat l'única representant política a discrepar públicament de Batlle. El director dels Mossos d'Esquadra, Andreu Joan Martínez, també ha negat aquest divendres que Barcelona pateixi una crisi de seguretat i ha defensat l'existència de "problemes vinculats a la seguretat".
Colau també ha respost les crítiques de Junts per Catalunya, que l'ha acusat d'estar "absent" mentre es produïen les darreres morts violentes i ha defensat que ha estat connectada en tot moment amb el seu equip de govern. "Suposo que JxCat no està qüestionant que, com qualsevol persona treballadora, pugui fer uns dies de vacances", ha dit.
En relació al dispositiu policial sense precedents contra la venda ambulant a la ciutat, coordinat per l'Ajuntament, el Govern i l'Estat, Colau ha argumentat que l'abordatge municipal del "top manta" s'està duent a terme des d'un punt de vista social i d'espai públic, i no de seguretat.
Amb tot, l'Ajuntament i el Govern han acordat un pla de vuit punts per aplicar noves polítiques de seguretat a la ciutat que inclou la venda ambulant com un focus d'inseguretat a Barcelona.
Colau contradiu Batlle i evita parlar de «crisi de seguretat»
L'alcaldessa de Barcelona considera que Barcelona és una ciutat segura amb "problemes específics"
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’agost de 2019 a les 20:38
Actualitzat el 16 d’agost de 2019 a les 21:13
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
