El govern municipal de Barcelona manté discursos divergents sobre la percepció d'inseguretat a la ciutat. Aquest dimecres el tinent d'alcaldia de Seguretat i Prevenció Albert Batlle, prometia noves mesures per revertir la "crisi de seguretat" però aquest divendres l'alcaldessa, Ada Colau, evitava valorar les afirmacions del seu regidor.
En canvi, Colau ha parlat de Barcelona com una "ciutat segura" amb "problemes específics". Pel que fa als vuit homicidis registrats a la ciutat en 41 dies, l'alcaldessa ha ressaltat que no són casos relacionats entre ells i ha demanat no "generalitzar" els fets.
L'alcaldessa no ha estat l'única representant política a discrepar públicament de Batlle. El director dels Mossos d'Esquadra, Andreu Joan Martínez, també ha negat aquest divendres que Barcelona pateixi una crisi de seguretat i ha defensat l'existència de "problemes vinculats a la seguretat".
Colau també ha respost les crítiques de Junts per Catalunya, que l'ha acusat d'estar "absent" mentre es produïen les darreres morts violentes i ha defensat que ha estat connectada en tot moment amb el seu equip de govern. "Suposo que JxCat no està qüestionant que, com qualsevol persona treballadora, pugui fer uns dies de vacances", ha dit.
En relació al dispositiu policial sense precedents contra la venda ambulant a la ciutat, coordinat per l'Ajuntament, el Govern i l'Estat, Colau ha argumentat que l'abordatge municipal del "top manta" s'està duent a terme des d'un punt de vista social i d'espai públic, i no de seguretat.
Amb tot, l'Ajuntament i el Govern han acordat un pla de vuit punts per aplicar noves polítiques de seguretat a la ciutat que inclou la venda ambulant com un focus d'inseguretat a Barcelona.
Colau contradiu Batlle i evita parlar de «crisi de seguretat»
L'alcaldessa de Barcelona considera que Barcelona és una ciutat segura amb "problemes específics"
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’agost de 2019 a les 20:38
Actualitzat el 16 d’agost de 2019 a les 21:13
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol reclama a la UE que doni més seguretat als estats que volen intervenir el mercat de l'habitatge
-
Societat
Dos cotxes fabricats a Europa parlaran en català: «Es posa fi a una anomalia»
-
Societat
Nou de cada deu joves extutelats de Catalunya estudien o treballen
-
Societat
Alerten de possibles fraus comprant loteria per internet: així és com ho has de fer
-
Societat
Un donant d'esperma portador d'un gen cancerigen té 197 fills a Europa, 35 dels quals a Espanya
-
Societat
Calendari laboral 2026 a Catalunya: tots els dies festius i ponts de l'any
