L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha demanat aquest dimecres deixar de banda els "apriorismes ideològics" amb la connexió dels dos ramals del tramvia. A parer seu, "és una decisió urgent que no es pot posposar més". L'Ajuntament preveu tenir a la tardor el projecte sobre la unió del tramvia per la Diagonal.
"Potser pugui ser incòmode, potser pugui forçar molts a plantejar-se moure posicions, però és una qüestió tècnica, de rigor, que fa falta aquesta connexió central", ha defensat en la inauguració de la segona jornada de la conferència internacional Tramvia-ciutat.
L'alcaldessa ha afegit que ho necessita Barcelona, "però sobretot ho necessita encara més la ciutat real, que és la ciutat metropolitana". A més, ha opinat que no s'hi val dir que s'han de reduir les emissions contaminants i restringir l'ús del vehicle privat i no donar alternatives "eficients i netes" com el tramvia.
Manca de consens polític
Ara per ara manca consens polític per unir aquest transport per la Diagonal. El grup Demòcrata –l'antiga CiU- insisteix en el fet que el projecte tindrà "un retorn social negatiu". Ciutadans considera que no hi ha prou consens tècnic i social. ERC critica que Colau vol imposar el tramvia per la Diagonal "sí o sí". I el PP creu que hi ha altres actuacions de transport públic més prioritàries.
Colau demana aparcar els «apriorismes ideològics» amb el tramvia
"És una decisió urgent que no es pot posposar més", afirma l'alcaldessa de Barcelona | Defensa que la connexió dels dos ramals és una "qüestió tècnica i de rigor"
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de març de 2017 a les 09:55
Et pot interessar
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques
-
Societat Evacuats els 70 passatgers d'un tren avariat dins d'un túnel a Sitges
-
Societat Dos camions accidentats compliquen la circulació a l'AP-7 en l'operació sortida del pont
-
Societat Les entitats ecologistes es reactiven davant d'una possible proposta d'ampliació de l'aeroport del Prat
-
Societat Arrenquen un cartell de l'ascensor d’un bloc de Sants que reclamava rebre la informació en català