L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha reivindicat el lideratge dels municipis per afrontar la crisi migratòria que arriba a Europa fugint de la guerra. "Refugiats, sigueu benvinguts", ha exclamat aquest divendres durant les jornades "Ciutats pel Bé Comú" a Barcelona. Colau ha dit que sent "vergonya" de la passivitat del govern espanyol per resoldre un problema que ja ha causat centenars de morts i refugiats pels conflictes a "Síria, Iraq, Eritrea i Afganistan", entre d'altres. "Mentre els estats posen excuses, les ciutats ens organitzem", ha sentenciat.
L'alcaldessa ha celebrat que, pocs dies després d'haver anunciat que Barcelona es converteix en ciutat-refugi, s'han rebut centenars de cartes oferint-se a acollir refugiats, com el de l'Anna."Fa temps que vaig deixar de veure les imatges que surten per televisió. Em tapo la cara perquè tot això em supera. Vull col·laborar amb els refugiats. Puc acollir una o dues persones. No els faltarà menjar, roba, higiene i comprensió. Tinc una discapacitat del 46% i no us vull enganyar, sóc pensionista des dels 50 anys i ara en tinc 57. Però puc col·laborar i, a més, necessito fer-ho", explica la carta.
Barcelona ha estat la primera ciutat en declarar-se "refugi" per a les persones que fugen de la guerra, però immediatament se li han sumat altres grans ciutats com Saragossa, Pamplona, València, A Corunya i Madrid. L'alcaldessa d'aquesta darrera ciutat, Manuela Carmena, ha estat una de les protagonistes de les jornades d'aquest divendres. Ha destacat "el fantàstic exemple de Barcelona" i ha apuntat que Madrid ja ha inclòs una partida de 10 milions d'euros en el pressupost municipal per exercir les funcions d'una ciutat-refugi per a centenars de desplaçats per la guerra. Una gran bandera situada a l'Ajuntament així ho anuncia, ha explicat.
Colau, sobre el drama dels refugiats: «Mentre els estats posen excuses, les ciutats ens organitzem»
L'alcaldessa de Barcelona assegura sentir "vergonya" per la passivitat del govern espanyol davant la crisi migratòria
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 04 de setembre de 2015 a les 20:02
Et pot interessar
-
Societat L'actriu argentina, Ana Carolina, anima a parlar català sense vergonya a les xarxes
-
Societat El temps d'aquest divendres 18 de juliol: la calor no s'atura
-
Societat Els Mossos detenen a 17 persones que es dedicaven a la revenda de mòbils robats a Barcelona
-
Societat Cursos de català a municipis petits: qui s'hi pot inscriure?
-
Societat Un aspirant a bomber s'aprofita de la llei trans per aconseguir plaça
-
Societat Mor un jove ofegat a la platja de la Barceloneta