L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha reivindicat el lideratge dels municipis per afrontar la crisi migratòria que arriba a Europa fugint de la guerra. "Refugiats, sigueu benvinguts", ha exclamat aquest divendres durant les jornades "Ciutats pel Bé Comú" a Barcelona. Colau ha dit que sent "vergonya" de la passivitat del govern espanyol per resoldre un problema que ja ha causat centenars de morts i refugiats pels conflictes a "Síria, Iraq, Eritrea i Afganistan", entre d'altres. "Mentre els estats posen excuses, les ciutats ens organitzem", ha sentenciat.
L'alcaldessa ha celebrat que, pocs dies després d'haver anunciat que Barcelona es converteix en ciutat-refugi, s'han rebut centenars de cartes oferint-se a acollir refugiats, com el de l'Anna."Fa temps que vaig deixar de veure les imatges que surten per televisió. Em tapo la cara perquè tot això em supera. Vull col·laborar amb els refugiats. Puc acollir una o dues persones. No els faltarà menjar, roba, higiene i comprensió. Tinc una discapacitat del 46% i no us vull enganyar, sóc pensionista des dels 50 anys i ara en tinc 57. Però puc col·laborar i, a més, necessito fer-ho", explica la carta.
Barcelona ha estat la primera ciutat en declarar-se "refugi" per a les persones que fugen de la guerra, però immediatament se li han sumat altres grans ciutats com Saragossa, Pamplona, València, A Corunya i Madrid. L'alcaldessa d'aquesta darrera ciutat, Manuela Carmena, ha estat una de les protagonistes de les jornades d'aquest divendres. Ha destacat "el fantàstic exemple de Barcelona" i ha apuntat que Madrid ja ha inclòs una partida de 10 milions d'euros en el pressupost municipal per exercir les funcions d'una ciutat-refugi per a centenars de desplaçats per la guerra. Una gran bandera situada a l'Ajuntament així ho anuncia, ha explicat.
Colau, sobre el drama dels refugiats: «Mentre els estats posen excuses, les ciutats ens organitzem»
Societat
L'alcaldessa de Barcelona assegura sentir "vergonya" per la passivitat del govern espanyol davant la crisi migratòria
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
Publicat el
04 de setembre de 2015 a
les 20:02
Et pot interessar
-
Societat
Centenars d’antifeixistes planten cara a la manifestació ultra de Save Europe Act a Barcelona
-
Societat
El govern espanyol reforça la vacunació i recondiciona els centres educatius de Ceuta després de la crisi migratòria
-
Societat
Una incidència entre Castelldefels i Garraf afecta l’R2 Sud, l’R13, l’R14, l’R15, l’R16 i l’R17
-
Societat
«Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa»
-
Societat
«A l’estiu, Gràcia perd una mica l’essència del barri»
-
Societat Un nou bus de TMB circularà al voltant del Camp Nou els dies de partit del Barça
