Ensurt al districte de Sant Martí de Barcelona. L'escala interior d'un bloc de pisos de la rambla del Poblenou ha col·lapsat i s'ha esfondrat aquest dijous al migdia. Segons ha avançat Betevé, la infraestructura estava en obres per una reforma que necessitava per estar en males condicions. Concretament, ha caigut entre dos pisos, no tota sencera.
El tinent d'alcaldia de Seguretat, Albert Batlle, ha confirmat que l’escala és l'única part afectada de l’edifici i que les causes de l’esfondrament de moment són desconegudes. “Els professionals les hauran d’esbrinar”, ha explicat en una atenció a mitjans a les portes del bloc d’habitatges. També ha afirmat que s’oferirà acompanyament als veïns afectats i que resten pendents de les explicacions que pugui donar l’empresa que s’encarregava de les obres. El tinent també ha apuntat que no tenen coneixement que l’escala s’hagi esfondrat prèviament.
L'esfondrament s'ha produït al voltant de les 14:00 del migdia, moment en el qual els Bombers de Barcelona han rebut l'avís. Donada la proximitat del parc de Bombers del barri, els agents d'emergències, juntament amb la Guàrdia Urbana (GUB), han arribat en pocs minuts. L'accident no ha provocat cap ferit i només s'han lamentat desperfectes materials.
A més a més, el cap de guàrdia dels Bombers de Barcelona, Pierre Álvarez, ha concretat que els trams afectats són els que van del segon al tercer pis, i del tercer al quart. La distribució de l’escala envers els habitatges ha fet que alguna de les evacuacions s’hagi fet a través de la façana, en quedar el pis totalment aïllat.
A partir d'ara, el cos assegurarà la zona, una de les més concorregudes de tot el barri i es revisarà l'edifici per veure si hi ha altres esquerdes, problemes estructurals o zones de l'escala en algunes de les sis plantes que poden repetir aquest incident. Tots els veïns del bloc han estat desallotjats. Dels 14 totals, set han fet una petició d’assistència al Centre d'Urgències i Emergències Socials de la ciutat (CUESB).
Pel que a la tornada a la normalitat, el cap de guàrdia dels Bombers no ha detallat quan podria arribar, deixant clar que “implica feina”. Per la seva banda, Batlle ha assegurat que el consistori encara no han pogut contactar amb els facultatius de l'empresa, tot i que sí amb els operaris. El tinent d'alcaldia espera que els responsables es posin en contacte amb l'Ajuntament i procedeixin a la reparació com més aviat millor: "No hauria de trigar", ha dit. A banda d'això, el socialista ha afirmat que el més important és que l'estructura de l'edifici "no ha patit i, per tant, els pisos són habitables".
[plantillavirals]
Col·lapsa l'escala interior d'un edifici del Poblenou de Barcelona
Els Bombers asseguren la zona i desallotgen 14 persones del bloc de pisos per revisar l'estructura
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
-
-
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família Redacció
-
Publicat el
10 d’agost de 2023 a
les 16:20
Actualitzat el
10 d’agost de 2023 a les
18:48
Et pot interessar
-
Societat
En marxa la recuperació del Pont del Petroli de Badalona afectat pel temporal Glòria
-
Societat
Sant Pau defensa que va actuar «seguint el protocol» en el cas del nadó maltractat
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
-
Societat
Mestres i professors tallen la B-23 a Sant Joan Despí
