[municipalsinformacional]
L'alcaldable del PSC a Barcelona, Jaume Collboni, ha demanat un vot massiu a la seva candidatura el 28-M per aconseguir "una majoria àmplia" i "no dependre de ningú". Conscient que les últimes enquestes li són favorables, el candidat socialista ha assegurat aquest dilluns que els sondejos "confirmen" que el PSC "guanyarà aquestes eleccions". Amb la intenció d'evitar l'eufòria abans d'hora, el primer secretari socialista, Salvador Illa, ha advertit que "no hi ha res fet". "Les enquestes són enquestes", ha afegit Illa en un acte polític amb Collboni a Ciutat Vella, centrar en les polítiques enfocades a la gent gran.
El primer secretari del PSC ha assegurat que aquesta és una setmana "decisiva" i ha reivindicat "el dret a ser optimistes", tant a la ciutat com a la resta del país. "És possible obrir un horitzó d'esperança el 28-M", ha raonat, abans de sol·licitar que els ciutadans facin confiança al partit perquè "no ha fallat mai a Barcelona ni a Catalunya".
Illa també ha lloat "la concepció" que Collboni té de la política "com a servei públic" i "respectuós amb la resta de formacions polítiques". En canvi, ha criticat "qui veu la política com un exercici cru del poder".
I què diuen les enquestes? Segons la que ha publicat aquest dilluns El País, elaborada per 40db, el candidat del PSC guanyaria els comicis a Barcelona per un marge molt estret. Collboni sumaria 10 regidors i encapçalaria un triple empat amb Xavier Trias i Ada Colau. Tant l'actual alcaldessa de la capital catalana com el candidat de Junts sumarien 9 regidors.
[noticiadiari]2/251296[/noticiadiari]
El candidat del PSC també guanyaria les eleccions segons la darrera enquesta d'El Periódico, feta pública dissabte i elaborada per GESOP, que també dibuixa un frec a frec amb Trias i Colau. Els socialistes obtindrien entre 11 i 12 regidors. Barcelona en Comú i Junts perseguirien Collboni, amb una forquilla que es mou entre els 10 i els 11 regidors. El quart partit del consistori seria ERC, amb un interval d'entre 6 i 7 regidors, i el PP es quedaria obtindria entre 2 i 3 representants.
Collboni reclama una majoria àmplia el 28-M per «no dependre de ningú»
Salvador Illa demana "confiar" en el PSC i avisa que "no hi ha res fet" malgrat les enquestes favorables a Barcelona
ARA A PORTADA
-
Catalunya no fa el salt en renovables: només abasteixen el 15% de l'electricitat Arnau Urgell i Vidal
-
ERC planteja nous traspassos de competències a canvi de deslligar l'IRPF dels pressupostos Lluís Girona Boffi
-
-
-
A menys bars, més votants d’extrema dreta: una nova correlació amb coincidències a Catalunya Josep Bort
Publicat el
22 de maig de 2023 a
les 13:34
Actualitzat el
22 de maig de 2023 a les
13:55
Et pot interessar
-
Societat
Nova incidència a l'R3 entre la Garriga i Centelles: el tram que es va restablir després de 50 dies
-
Societat
Un jove es troba ingressat per tètanus en una UCI a Catalunya
-
Societat
El local de Badalona on ha mort de forma violenta un home ja constava a l'historial dels Mossos
-
Societat
Els 10 noms de nen més bonics del món, segons un estudi
-
Societat
Les càmeres de seguretat confirmen que Jimmy Gracey va caure accidentalment al mar
-
Societat
La vaga educativa desborda Barcelona: «Illa, escolta, s'acosta una revolta»
