L'Escola Superior d'Enginyeria de Terrassa va comprar el Microscopi Electrònic de Rastreig ara fa 12 anys, i en Josep Palou (fotògraf de professió), del Departament de Ciència dels Materials del campus de Terrassa, ens ha permès veure com és una sessió fotogràfica d'uns pòsits de vi que fan fins a 10 micres (un mil·límetre són 1000 micres).
Algunes de les fotografies estan augmentades fins a 10.000 vegades (el microscopi electrònic permet augmentar molt més que els òptics perquè treballa amb un feix d'electrons).
El vi, sense filtrar, es diu Microscopi 2013 i és del celler penedesenc Alemany i Corrio (més coneguts pel nom del seu vi top de gama Sot Lefriec).
Com es veu el pòsit d'un vi amb microscopi?
Espectacular galeria d'imatges dels pòsits d'un vi feta per Josep Palou Prats | Fotografies augmentades fins a 10.000 vegades mitjançant un Microscopi Electrònic de Rastreig
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de gener de 2016 a
les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
Ferrocarrils estrena un passaport amb descomptes per viatjar amb trens turístics de Catalunya
-
Societat
«Si amb Artemis IV trobem aigua a la Lluna, tenir-hi una base permanent és viable»
-
Societat
Renfe ja ofereix el 94% dels trens previs a l'accident de Gelida, però amb 179 limitacions de velocitat
-
Societat
La tripulació d'Artemis II ja és a la Terra: «Ha estat un amaratge perfecte»
-
Societat
Els mestres envien un mail a les famílies sobre l'acord amb CCOO i UGT per contrarestar el «relat» d'Educació
-
Societat
Mor la sisena persona sensesostre a Badalona des de principi d'any
