L'Escola Superior d'Enginyeria de Terrassa va comprar el Microscopi Electrònic de Rastreig ara fa 12 anys, i en Josep Palou (fotògraf de professió), del Departament de Ciència dels Materials del campus de Terrassa, ens ha permès veure com és una sessió fotogràfica d'uns pòsits de vi que fan fins a 10 micres (un mil·límetre són 1000 micres).
Algunes de les fotografies estan augmentades fins a 10.000 vegades (el microscopi electrònic permet augmentar molt més que els òptics perquè treballa amb un feix d'electrons).
El vi, sense filtrar, es diu Microscopi 2013 i és del celler penedesenc Alemany i Corrio (més coneguts pel nom del seu vi top de gama Sot Lefriec).
Com es veu el pòsit d'un vi amb microscopi?
Espectacular galeria d'imatges dels pòsits d'un vi feta per Josep Palou Prats | Fotografies augmentades fins a 10.000 vegades mitjançant un Microscopi Electrònic de Rastreig
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de gener de 2016 a les 17:00
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 19 de setembre: jornada assolellada amb un canvi de temps a la vista
-
Societat Una nova jornada de protestes sacseja Barcelona davant l'agreujament de l'ocupació israeliana a Palestina
-
Societat Canvi de plans a la Casa de la Premsa: ara s'hi projecta un centre de recerca d'arts escèniques
-
Societat Un miler de voluntaris ajudaran a aprendre català dins d'un projecte d'Òmnium
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de setembre
-
Societat L'enginyer Luis Ubalde dirigirà l'oficina per coordinar les obres de Rodalies