La tercera edició de la Barcelona Wine Week (BWW) bat rècords amb 828 cellers expositors -27% més que el 2022-, 70 segells catalogats de qualitat i denominacions d'origen (DO) i més de 20.000 persones acreditades. "La fira és la primera gran cita de l'any per al sector i segueix creixent amb l'objectiu essencial de generar negoci i valor", segons el president de la BWW. El saló, ubicat al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, acollirà importadors de vi d'arreu del món durant els pròxims dies (del dilluns 6 al dimecres 8 de febrer).
La fira rep assistents amb el lema "Espanya, mosaic singular de sòls". BWW pretén ser de nou un gran espai de negoci que reunirà milers de professionals de l'àmbit: importadors, centres majoristes, distribuïdores especialitzades, detallistes i botigues diverses. En el saló s'ofereix informació sobre sostenibilitat, innovació o digitalització en els cellers, temes que interessen tant a les empreses com als consumidors.
Pagès, màxim representant de BWW, assegura que estem en un país on la meitat de les exportacions agroalimentàries són de vins a granel. A més, ha afegit que Espanya és el tercer major productor de vi del món amb 40,5 milions el 2022. La consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha volgut treure pit sobre els agricultors del territori: "Un aparador que és possible gràcies a la feina dels homes i dones que treballen els nostres camps i que són la primera baula de la cadena del món del vi", assegura Teresa Jordà.
Per altra banda, el conseller d'Agricultura ha comunicat que "les condicions dels vins han de ser unitàries a tot el continent". La declaració és causada per la decisió d'Irlanda d'obligar a totes les begudes alcohòliques -el vi inclòs- a informar en l'etiqueta les conseqüències de l'alcohol sobre la salut. Planas reclama que la Unió Europea actuï.
Comença la Barcelona Wine Week amb xifra rècord: 20.000 assistents
El president de la fira, Javier Pagès, assegura que l'objectiu essencial és generar negoci i valor
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de febrer de 2023 a les 19:20
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 31 de juliol: la temperatura comença a pujar però els ruixats no desapareixen
-
Societat Investiguen l'atac amb objectes incendiaris a un centre de menors de Vallirana
-
Societat Un exdiputat del Parlament denuncia discriminació lingüística: «M'ha enviat a la merda»
-
Societat Creix el nombre de persones amb ansietat per sentir-se massa ben pagades
-
Societat Airbnb retira al voltant de 65.000 «anuncis il·legals» que li va requerir Consum
-
Societat El terratrèmol a Rússia ha tardat 12 minuts a arribar a Catalunya