La recerca de les restes de Josep Sunyol ja ha començat un cop s'ha superat el veto del Ministeri de Defensa. Els tècnics han començat aquest dijous les tasques a la serra de Guadarrama, segons ha avançat Catalunya Ràdio, i el responsable màxim de la investigació ha detallat a la mateixa emissora que el primer pas serà fer una prospecció geofísica que determinarà si es fan més passos sobre la zona.
Tot el procés s'engega després que el govern espanyol, a través del Ministeri de Margarita Robles, reculés i permetés la recerca del que fou president del Barça i polític d'ERC. Una fotografia de l'any 1936 que ha estat trobada recentment situa la possible tomba de Sunyol en una zona militar de Madrid. Segons havia avançat El Debate, si bé el govern d'Isabel Díaz Ayuso, en compliment de la llei de memòria històrica, havia autoritzat l'entrada dels investigadors a l'espai, l'executiu estatal l'havia aturada, decisió que després ha revertit.
Sunyol, juntament amb tres persones que l'acompanyaven un 6 de juliol de 1936, pocs dies després del cop d'estat franquista, va ser capturat per les tropes franquistes i afusellat sense judici previ. Va ser en algun punt de la serra de Guadarrama i les investigacions sobre les seves restes sempre s'han enfocat en aquesta zona. Ara, però, un grup de treball impulsat per l'actual president del Barça Joan Laporta ha trobat aquesta nova pista i ha demanat una prospecció en una zona en què ara hi ha un recinte militar.
[noticiadiari]2/239363[/noticiadiari]
El permís es va demanar a la Comunitat de Madrid, i el 8 de setembre va ser autoritzat pel govern de la capital de l'Estat. Però aquesta autorització havia quedat en res perquè el ministeri de Defensa havia comunicat a l'equip d'investigadors que no podia entrar a l'espai on pretenien accedir i on ara s'ubica la Residència Militar Guadarrama. Fins i tot els responsables d'aquesta residència van donar llum verda a la prospecció, però van haver de negar el pas un cop van rebre la notificació de l'executiu estatal.
Els investigadors havien defensat que amb l'autorització del govern autonòmic és suficient per iniciar la recerca, però l'argument del ministeri de Defensa és que la sol·licitud l'havia de fer un familiar de Sunyol. L'inconvenient, però, és que l'únic fill de l'expresident del Barça i expolític d'ERC va morir recentment. Per evitar aquest problema, però, el mateix fill va deixar el poder de signar qualsevol decisió sobre el seu pare a la Fundació Sunyol. Amb aquesta justificació, la gerent de l'entitat va remetre un document al mateix ministeri que havia mantingut un silenci administratiu que va trencar després que el cas esclatés als mitjans de comunicació.
Comença la recerca de les restes de Josep Sunyol un cop superat el veto de Defensa
Societat
El Ministeri havia denegat l'entrada dels investigadors en un espai militar on es podria trobar el cos de qui fou president del Barça i polític d'ERC afusellat per les tropes franquistes
ARA A PORTADA
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
-
Publicat el
13 d’octubre de 2022 a
les 10:32
Actualitzat el
13 d’octubre de 2022 a les
10:33
Et pot interessar
-
Societat
El SEM atén 65 persones per les altes temperatures des del 18 d’agost
-
Societat
Què passa si la IA destrueix llocs de treball?
-
Societat
Eclipsar la realitat
-
Societat
Barcelona es regira contra una manifestació ultra i l'Ajuntament interpel·la la Generalitat
-
Societat
Sants enllesteix els guarniments de festa major amb un ull posat al cel
-
Societat
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
