Arriben els Reis de l'orient i ho fan carregats de regals. Alguns, però, no pesen gens perquè són directament transferències bancàries. I és que Nadal és l'època de l'any en què es mouen més diners i Hisenda no perd la pista les transaccions que es realitzen. Així, convé vigilar per evitar problemes amb el Ministeri fiscal i no interposar-se en la lluita contra l'economia submergida.
Tot plegat, fa que hi hagi un límit de transferències que podem realitzar sense declarar-les. Aquesta xifra és de 9.999,99 euros, a partir dels quals el banc notificarà a Hisenda la recepció dels diners i caldrà incloure'ls com un ingrés patrimonial a la declaració de la renda. Si bé, amb l'ingrés o la retirada de 3.000 euros, el banc ja està obligat a notificar-ho i Hisenda podria picar a la porta.
[noticiadiari]2/258592[/noticiadiari]
Amb tot, si no es rendeixen comptes amb l'Agència Tributària, la llei contempla multes d'entre 5.000 i 10.000 euros, depenent de la quantitat de diners transferida. Cal vigilar doncs per no enganxar-se els dits a l'hora de fer i rebre regals i començar l'any amb més problemes del compte.
[plantillavirals]
Compte amb els diners dels Reis: quan s'avisa a Hisenda i quan s'han de declarar
Hi ha un topall a la quantitat de diners que es poden transferir sense declarar-los i si se supera, s'enfronten sancions de fins a 10.000 euros
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de gener de 2024 a
les 14:28
Et pot interessar
-
Societat
El jutge manté la presó provisional pel pare investigat per maltractar el seu nadó
-
Societat
Un home ferit per arma blanca en una baralla al barri de la Salut de Badalona
-
Societat
Governar l'educació artística superior
-
Societat
Collboni vol aprofitar l'idil·li amb Junts per introduir les pistoles Taser a la Guàrdia Urbana
-
Societat
Quinze quilòmetres de cues a l'AP-7 per un accident a Montcada i Reixac
-
Societat
El nou mapa del sistema sanitari començarà a desplegar-se el gener de 2027
