Estiu i viatges van de bracet gairebé sempre. I la maleta és un d'aquells elements que es converteix en indispensable. Hi portem de tot, des de les peces de roba escollides per als dies de vacances fins al necesser amb els productes d'higiene personal o fins i tot medicaments. Així, és important vigilar-la bé, sobretot en llocs on hi ha una gran afluència de persones, per no perdre-la.
Els lladres saben la importància que tenen les maletes per als viatgers i aprofiten l'època estival per portar a terme l'"estafa de la maleta". Poden aconseguir robar milers d'euros a les víctimes i les autoritats han alertat d'un increment d'aquesta pràctica.
El frau té un modus operandi molt clar: un ciberdelinqüent es fa passar per un familiar o amic de la víctima que està a l'estranger i explica mitjançant aplicacions de missatgeria -com ara WhatsApp o Messenger- que té les maletes retingudes en un aeroport cap a casa. Un altre motiu és que ha perdut el vol, però les maletes segueixen el camí a l'aeroport de destí.
Un cop explicat el motiu, l'estafador demana a la víctima que realitzi una transferència bancària amb una determinada quantitat de diners al número de compte facilitat, demanant que el concepte sigui "costos de duana". D'aquesta manera asseguren que es puguin retornar les maletes a l'aeroport de destí de forma segura.
L'Oficina de Seguretat de l'Internauta adverteix que quan es reben aquests missatges sempre cal assegurar-se de contactar amb el familiar o amic en qüestió per assegurar-se que el missatge és vertader o fals. A més, destaquen que aquests missatges són habitualment impersonals i es pot detectar fàcilment si es tracta d'una estafa.
[plantillavirals]
Compte amb l'«estafa de la maleta»: el nou mètode per robar-te milers d'euros
Els ciberdelinqüents aprofiten l'època de vacances per atrapar les víctimes, a qui demanen grans quantitats de diners amb l'excusa de no deixar perdre l'equipatge

- Fer la maleta pot ser un mal de cap -
- Europa Press
Ara a portada
Publicat el 19 d’agost de 2022 a les 15:12
Et pot interessar
-
Societat Un menor en estat greu després de ser atropellat per un taxi a Nou Barris
-
Societat Si reps un SMS de la Seguretat Social no hi facis clic: pot ser una estafa
-
Societat Quan cau la segona Pasqua enguany? Gairebé 200 municipis faran festa
-
Societat El temps d'aquest divendres 25 d'abril: sol i núvols a les portes d'un canvi de temps per al cap de setmana