L'Hospital de la Vall d'Hebron va acollir el 10 de juliol un concert de violoncel a la Unitat de Cures Intensives (UCI), just abans de l'activació de la fase que restringeix les visites com conseqüència de la cinquena onada de la Covid-19. La música va ser interpretada per un noi de 13 anys, que va interpretar un petit repertori musical per al seu pare, ingressat a causa del coronavirus, a qui feia dos mesos que no veia.
Una setmana després de la visita, els professionals van poder desconnectar el pacient del dispositiu d'oxigenació extracorpòria (ECMO) que l'ajudava a respirar. Així, des del centre mèdic asseguren que els seus pulmons ja funcionen i que ara se centra en recuperar la musculatura.
El jove està cursant el seu primer any al Conservatori de Badalona, i durant la visita va interpretar peces de Bach, Pau Casals o la banda sonora de la pel·lícula Els Pirates del Carib. Ho va fer dies abans de la implementació de les noves restriccions, a partir de les indicacions dels metges de l'hospital, que van considerar que la música podia "animar" el pacient, que portava un temps "ensopit".
Tal i com ha explicat la doctora adjunta del Servei de Medicina Intensiva, Carolina Maldonado, la música va ser un "bàlsam" per a tots. "El retrobament va ser molt emotiu, vam acabar tots plorant", apunta. De fet, afegeix que la resta de pacients desperts preguntaven qui tocava i quan els hi explicaven que era un nen de 13 anys "no donaven crèdit".
[plantillacoronavirus]
Concert privat de violoncel a l'UCI per al seu pare en Covid
Una setmana després els professionals van poder desconnectar el pacient del dispositiu que l'ajudava a respirar

- Concert a la UCI de Vall d'Hebron -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de juliol de 2021 a les 11:10
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 31 de juliol: la temperatura comença a pujar però els ruixats no desapareixen
-
Societat Investiguen l'atac amb objectes incendiaris a un centre de menors de Vallirana
-
Societat Un exdiputat del Parlament denuncia discriminació lingüística: «M'ha enviat a la merda»
-
Societat Creix el nombre de persones amb ansietat per sentir-se massa ben pagades
-
Societat Antifrau dona la raó a l'Ajuntament de Barcelona amb la compra de la Casa Orsola
-
Societat Airbnb retira al voltant de 65.000 «anuncis il·legals» que li va requerir Consum