La venda física va a menys. Fa anys que la compra per internet guanya adeptes, fet que perjudica les botigues físiques. Això està afectant les marques petites però també les grans, les quals han de fer modificacions a la seva estratègia de vendes per fer front a aquests canvis. En aquest sentit, les botigues de roba no se n'escapen, i les facilitats que ofereix de compra sembla que ha seduït a moltes persones. No et convenç una peça? La tornes. No hi ha una peça a la teva botiga de confiança? Per internet segur que hi és. Hi ha descomptes? Sigues el primer d'aconseguir-les sense sortir de casa.
Hi ha marques a les quals ha afectat més i d'altres menys. Una de les perjudicades ha estat Benetton, que ha anunciat que aquest 2025 tancarà unes 400 botigues a tot el món i hi haurà acomiadaments massius, afectant 31 de les que té a Espanya. El Grup Benetton argumenta la decisió seguint una estratègia comercial amb l'objectiu de "rellançar la marca i garantir un creixement positiu".
En aquest sentit, la decisió de tancar algunes botigues té a veure amb si són rendibles o no. Així, el pla de reorientació de la xarxa de distribució i comercial del Grup Benetton representa "un pilar clau" per al futur de l'empresa, i es basarà a tancar els punts de venda que actualment no són rendibles -400 a tot el món i 31 a l'Estat el 2025- per centrar-se en punts de venda comercials amb major rendibilitat.
Hi ha més marques que estan reduïnt les seves botigues i treballadors. La cadena de sabates Foot Locker està començant a tancar botigues als Estats Units. Aquest canvi es deu a un canvi de model de negoci per adaptar-se a un nou consumidor. H&M també s'ha vist afectada, ja que ha anunciat el tancament de 28 botigues per tal d'adaptar i perfeccionar les seves botigues.