Primer cas de coronavirus a l'Estat. Segons ha confirmat aquest divendres a la nit el Centre Nacional de Microbiologia, el primer positiu pel virus l'ha donat un turista alemany, que està ingressat en règim d'aïllament en un centre a l'illa canària de la Gomera. El pacient s'hauria contagiat al seu país.
Segons ha informat el ministeri de Salut en un comunicat, el pacient formava part d'un grup de cinc persones que les autoritats sanitàries canàries mantenien en observació, després d'haver sabut que havien mantingut contacte amb un pacient diagnosticat de coronavirus al país centreeuropeu.
El ministeri ha afegit que, seguint el protocol previst en els darrers dies, aquest dissabte tindrà lloc una "reunió ministerial d'avaluació i seguiment" que presidirá el ministre, Salvador Illa. Posteriorment, s'ampliarà la informació del cas.
[noticia]195507[/noticia]
Aquest mateix divendres, les autoritats xineses han informat que ja hi ha almenys 213 morts a causa del virus, que es va detectar fa menys d'un mes a la ciutat de Wuhan, al sud del país, on fa exactament tres setmanes es va produir la primera víctima mortal. El virus ha creuat ja a d'altres països asiàtics, i també hi ha positius confirmats als EUA i a diversos països europeus, com el Regne Unit, França, Itàlia o Alemanya, als quals se suma ara Espanya.
El Govern ha demanat aquest divendres "tranquil·litat" en relació a les notícies del coronavirus. La consellera de Salut, Alba Vergès, ha explicat que no hi ha cap persona sospitosa de estar-ne infectada a Catalunya, i que el protocol de la Generalitat és "l'adient".
L'Organització Mundial de la Salut va reaccionar aquest dijous a la ràpida expansió del virus anunciant que declarava l'emergència mundial.
Confirmat el primer cas de coronavirus a l'Estat
Es tracta d'un turista alemany que està ingressat a la Gomera
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de gener de 2020 a les 22:26
Et pot interessar
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa
-
Societat Sense congestions a les carretes amb l'operació sortida del pont pràcticament completada
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques
-
Societat Evacuats els 70 passatgers d'un tren avariat dins d'un túnel a Sitges