El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha confirmat aquest dijous a la tarda que els dos casos sospitosos a Catalunya són de la nova variant òmicron de la Covid-19, com ja havien assenyalat dilluns els resultats preliminars.
Es tracta de dues persones que van arribar a l'aeroport del Prat procedents de Sud-àfrica, on es va detectar el primer cas al món d'aquesta variant. En una roda de premsa des de l'Hospital de Bellvitge, el conseller ha confirmat que les dues persones estan degudament aïllades.
Argimon ja va donar per fet dimarts al Parlament que la variant detectada al sud d'Àfrica arribarà al país, i també va exposar que ja se l'havia trobada en aigües residuals. Madrid també n'ha registrat casos i aquest mateix dijous ha detectat el primer cas de transmissió comunitària de la variant a l'Estat.
[plantillacoronavirus]
Confirmats els dos primers casos de la variant òmicron a Catalunya
Es tracta de dues persones que van arribar a l'aeroport del Prat des de Sud-àfrica i que ja es troben en aïllament

- La variant òmicron arriba a Catalunya | Europa Press -
- | Europa Press
Ara a portada
Publicat el 02 de desembre de 2021 a les 18:22
Actualitzat el 02 de desembre de 2021 a les 19:45
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat
-
Societat Multes de fins a 250 euros per fer servir el mòbil amb volum al transport públic de Portugal
-
Societat Tanca un històric col·legi català amb 106 anys d'història
-
Societat Revilla considera que el rei emèrit podria recuperar el seu prestigi «portant els diners a Espanya»