Confirmen que el medicament Donanemab alenteix un terç el declivi cognitiu dels pacients d’Alzheimer, segons un estudi d'Eli Lilly and Company. El fàrmac, creat per la mateixa empresa, conté anticossos que ajuden en les primeres etapes de la malaltia. Tot i que els resultats són prometedors, els experts han alertat que aquests fàrmacs no són cures ni tractaments sense risc.
El Donanemab funciona amb malalts d'Alzheimer, no en altres tipus de demència com la demència vascular, ja que està dissenyat per eliminar una de les característiques clau de la malaltia, una substància anomenada amiloide que s'acumula als espais entre les cèl·lules cerebrals.
[noticiadiari]2/256981[/noticiadiari]
Un terç dels pacients que es van sotmetre a l’assaig clínic van patir inflamació cerebral. Aquest problema es va resoldre sense causar complicacions mèdiques en la majoria dels pacients exceptuant dos voluntaris, i possiblement un tercer, que van morir a conseqüència d'una inflor perillosa al cervell.
El Donanemab funciona de la mateixa manera que el Lecanemab, un altre fàrmac que s’ha demostrat que alenteix la malaltia. Un tercer fàrmac d'anticossos contra l'Alzheimer anomenat Aducanumab va ser rebutjat recentment per Europa per provocar problemes de salut i per la manca d'evidència que fos prou eficaç per als pacients.
[plantillavirals]
Confirmen que un medicament alenteix el declivi dels pacients d'Alzheimer
El fàrmac Donanemab està en fase d’experimentació i no funciona en altres tipus de demència
- Cas inèdit de diagnòstic d'Alzheimer a un jove de 19 anys -
- Unsplash
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juliol de 2023 a les 15:42
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort d’un sensesostre que dormia al barri Gòtic de Barcelona
-
Societat
Catalunya culminarà la reorganització judicial amb la mobilització de 5.430 funcionaris i 150 noves places
-
Societat
L'OCU alerta per Cap d'Any: «Et poden cobrar un suplement de sis euros»
-
Societat
Les víctimes mortals a les carreteres disminueixen un 75% en els 25 anys d'aniversari de Trànsit
-
Societat
Dels advertiments a les reaccions a correcuita: es podria haver evitat el caos del B9?
-
Societat
El sobiranisme es manifesta a Palma contra les polítiques anticatalanes de PP i Vox
