La Direcció General de Trànsit (DGT) prepara un nou sistema que pot revolucionar les carreteres. El projecte DGT 3.0 preveu posar en marxa una plataforma que permeti controlar on es troben els cotxes en temps real. La funció, segons expliquen des de l'organisme, és crear una mena de núvol de trànsit per anticipar-se a les incidències a temps real i poder evitar accidents.
Per culminar el projecte, que podria entrar en funcionament de cara al 2026, s'ha fet una licitació de 3,3 milions d'euros per dur a terme el desenvolupament i el suport tècnic de l'eina, que rep el nom de Plataforma de Vehicle Connectat DGT 3.0. La idea és que també sigui útil per als conductors i els ofereixi l'estat del trànsit, de manera personalitzada i en temps real.
Des de la DGT ho defineixen com una mena de Google Maps amb noves funcions. Per exemple, si diversos cotxes en un mateix tram activen la llum antiboira o el parabrises voldrà dir que en la via en qüestió hi ha boira o hi està plovent de manera intensa. A més, el projecte contempla que els mateixos usuaris puguin informar d'incidències, com l'accident o l'avaria d'un cotxe.
Tot plegat es posarà en funcionament a partir de les tauletes que tenen alguns cotxes o a partir del dispositiu mòbil del conductor o dels seus acompanyants. A més, les llums V-16, que a partir del 2026 substituiran el triangle de perill, també comptaran amb un dispositiu de geolocalització vinculat amb l'aplicació. LA DGT assegura que es garantirà l'anonimat del vehicle i dels seus ocupants.
[plantillavirals]
Control 3.0: el sistema que prepara la DGT per saber on estan els cotxes en temps real
Societat
L'organisme preveu incorporar a partir del 2026 una plataforma que mantindrà l'anonimat dels conductors
- La C-58 a Cerdanyola del Vallès. -
- Gala Espín
ARA A PORTADA
-
Política El Suprem es comença a moure per amnistiar definitivament Puigdemont i Junqueras Bernat Surroca Albet
-
Política Lluís Puig revela que ha estat a Catalunya durant l'exili: «He trepitjat el Ripollès, l'Empordà i la Garrotxa» Oriol March
-
-
Política El 29-N no altera els plans del CEO: hi haurà enquesta abans de les eleccions espanyoles Lluís Girona Boffi
Publicat el
31 de maig de 2022 a
les 18:16
Et pot interessar
-
Societat
Niubó posa en marxa la maquinària del Parlament pel debat de país sobre l'educació
-
Societat
Troben el cos d'un home atrapat en una zona inundada a les Franqueses del Vallès
-
Societat
El sector social col·lapsa Barcelona per reclamar salaris dignes
-
Societat
La vaga general serà l'11 de novembre, dos dies abans de l'inici de la campanya electoral
-
Societat
Mobilització a Barcelona contra un macrodesnonament amb menors d'edat (a l'espera del nou decret)
-
Societat Torna el caos (també laboral) a Rodalies després dels temporals
