El 2018 la Generalitat de Catalunya i el departament de Pyrénées-Orientales -nom administratiu en francès de la Catalunya Nord- van signar l'acord Cooperem. Es tracta d'una iniciativa europea en matèria de prevenció i gestió del risc d'incendis a la zona transfronterera i que ha de servir per intensificar la col·laboració entre els Bombers del Principat i de la Catalunya Nord. Tot i que l'acord encara té vigència, el Departament d'Interior ha denunciat aquest diumenge que el govern espanyol ha impedit la seva aplicació.
El director general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments de la Generalitat, Joan Delort, ha assegurat que Esapnya ha bloquejat la possibilitat de disposar d'hidroavions de Perpinyà. "Ens vam emprenyar molt", ha explicat Delort, assegurant que els vehicles haurien pogut arribar a l'Alt Empordà en 15 minuts.
Els objectius del pla Cooperem, doncs, no s'han complert en l'incendi de Llançà. L'acord entre administracions preveia una gestió coordinada del risc d'incendi, donar una resposta transfronterera ràpida, eficaç i segura a les catàstrofes i l'aplicació d'una estratègia d'anticipació conjunta.
El pla estarà vigent fins al desembre d'enguany. Té un cost de 2,5 milions d'euros, dels quals el 65% els assumeix la Unió Europea.
Cooperem: l'acord amb els Bombers de la Catalunya Nord que Espanya ha bloquejat a Llançà
Interior denuncia que el govern espanyol ha impedit l'ús d'hidroavions de la Catalunya Nord
- Mitjans aeris treballant en l'incendi de l'Alt Empordà -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de juliol de 2021 a
les 10:48
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 9 de febrer: núvols, pluja i alerta per vent a tres comarques
-
Societat
Enxampat a Barcelona amb un patinet capaç d'assolir els 92 km/h i positiu en drogues
-
Societat
Les orenetes, la tortuga i la maledicció: el secret de la bústia més tocada de Barcelona
-
Societat
«Els barris com els enteníem de petits estan desapareixent»
-
Societat
L'AP-7 es reobrirà per complet aquesta matinada en sentit sud
-
Societat
La polèmica discoteca Waka Sabadell tanca les portes
