Experts en biologia sintètica del Centre de Regulació Genòmica i Pulmobiotics han dissenyat, per primera vegada, un bacteri que actua com una "píndola viva" al pulmó. El tractament redueix les infeccions pulmonars agudes en ratolins i duplica la taxa de supervivència, segons els resultats de l'estudi, que s'ha publicat a la revista Nature Biotechnology.
El tractament està dissenyat per combatre els bacteris resistents als antibiòtics i en el marc de l'estudi ha permès dissoldre amb èxit les biopel·lícules que s'acumulen a la superfície dels tubs endotraqueals de pacients amb pneumònia associada al ventilador, la principal causa de mortalitat hospitalària.
Segons indiquen els investigadors, la "píndola viva" assetja els bacteris resistents als antibiòtics, obrint orificis a les parets cel·lulars i creant uns punts d'entrada fonamentals perquè aquests fàrmacs les envaeixin i eliminin infeccions a l'origen.
La recerca, que compta amb el suport de la Fundació la Caixa, obre la porta al disseny de diferents ceps de la "píndola viva" per abordar altres tipus de malalties respiratòries com el càncer de pulmó, l'asma o la fibrosi pulmonar. El grup també dissenya noves proteïnes que poden ser administrades per aquesta "píndola viva".
Creen una «píndola viva» per combatre les infeccions pulmonars resistents als antibiòtics
Societat
El descobriment obre la porta a abordar altres malalties com el càncer de pulmó, l'asma o la fibrosi pulmonar
ARA A PORTADA
-
Política Les municipals es viuen millor des de la Moncloa? Les opcions de Sánchez amb el calendari electoral Bernat Surroca Albet
-
Societat L'incendi a la Catalunya Nord continua descontrolat: dos ferits molt greus i 10.000 desallotjats Redacció
-
Terra El temps del dilluns 6 de juliol: la calor extrema manté quasi tot Catalunya en alerta Redacció
Publicat el
19 de gener de 2023 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Societat
La DGT resol el dubte: et poden multar per conduir sense samarreta, amb gorra o amb xancletes?
-
Societat Interrompuda la circulació de l'R3 entre Ripoll i Ribes de Freser per una incidència a la infraestructura
-
Societat
L'auge d'alumnat amb necessitats específiques cronifica la crisi educativa malgrat la injecció de recursos
-
Societat
L'incendi de la Catalunya Nord afecta la tercera etapa del Tour
-
Societat
Parlar en català no pot ser causa d'acomiadament disciplinari
-
Societat
Estabilitzat l'incendi forestal a Sant Andreu de la Barca
