Experts en biologia sintètica del Centre de Regulació Genòmica i Pulmobiotics han dissenyat, per primera vegada, un bacteri que actua com una "píndola viva" al pulmó. El tractament redueix les infeccions pulmonars agudes en ratolins i duplica la taxa de supervivència, segons els resultats de l'estudi, que s'ha publicat a la revista Nature Biotechnology.
El tractament està dissenyat per combatre els bacteris resistents als antibiòtics i en el marc de l'estudi ha permès dissoldre amb èxit les biopel·lícules que s'acumulen a la superfície dels tubs endotraqueals de pacients amb pneumònia associada al ventilador, la principal causa de mortalitat hospitalària.
Segons indiquen els investigadors, la "píndola viva" assetja els bacteris resistents als antibiòtics, obrint orificis a les parets cel·lulars i creant uns punts d'entrada fonamentals perquè aquests fàrmacs les envaeixin i eliminin infeccions a l'origen.
La recerca, que compta amb el suport de la Fundació la Caixa, obre la porta al disseny de diferents ceps de la "píndola viva" per abordar altres tipus de malalties respiratòries com el càncer de pulmó, l'asma o la fibrosi pulmonar. El grup també dissenya noves proteïnes que poden ser administrades per aquesta "píndola viva".
Creen una «píndola viva» per combatre les infeccions pulmonars resistents als antibiòtics
Societat
El descobriment obre la porta a abordar altres malalties com el càncer de pulmó, l'asma o la fibrosi pulmonar
ARA A PORTADA
-
-
Política Sánchez treballa «contrarellotge» per alinear el bloc de la investidura per l'habitatge Natàlia Pinyol | Pau Espí Solé
-
Política Junqueras posa condicions a Sánchez per aprovar el decret d'habitatge: més topalls i pròrroga de dos anys als contractes Pau Espí Solé
-
Política Turull veu compatible «parar els peus» als fons voltor» i «protegir» el petit propietari ACN
-
Societat El Sindicat de Llogateres incrementa la pressió al carrer i aprofita la visita de Sánchez a Barcelona Natàlia Pinyol
Publicat el
19 de gener de 2023 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Societat
CCOO se suma a l’acampada de Sol i reclama un «tsunami social» per un decret d’habitatge ambiciós
-
Societat
Després d'Isak Andic, Josep Juanpere: una segona mort sotraga l'«upper Diagonal»
-
Societat
15-M II: concretar el dret a l’habitatge
-
Societat
Els menors tutelats no poden jugar a futbol federat a Catalunya: «És una discriminació inacceptable»
-
Societat
L'aposta per repensar l'escola inclusiva agreuja la crisi de confiança amb Educació
-
Societat
Ferran López defensa que Catalunya tingui les competències d’una policia d’estat
