Cultura i gastronomia, esquer per atreure turisme francès

Publicat el 04 de setembre de 2010 a les 09:00

La cultura i la gastronomia catalana s'instal·len a Lió per animar als francesos a viatjar a Catalunya
 
Castellers, gralles i els productes gastronòmics catalans omplen aquest dissabte el centre de Lió per promocionar Catalunya com a destí turístic. L'Agència Catalana de Turisme (ACT) ha dissenyat per aquest cap de setmana un conjunt d'activitats per al gran públic i per als professionals amb l'objectiu de reactivar el primer mercat emissor per a Catalunya. Uns 3,5 milions de francesos van trepitjar el territori català l'any passat, un milió menys que el 2008. Coincidint amb la davallada del mercat francès es va iniciar el passat abril l'Any de Catalunya a França, que inclou actes promocionals tant a París i com al sud -Tolosa, Lió i Montpeller-, d'on provenen més del 40% dels turistes.

En el 'Village catalan', instal·lat a la plaça de la República de Lió, hi ha espais per degustar productes de xarcuteria de la Vall d'En Bas, tastar el peix de Sant Antoni de Calonge o provar la cervesa barcelonina Moritz.

També es poden descobrir els balls tradicionals catalans de la mà del grup Embarcada del Vendrell, així com els capgrossos i els grallers de Lira de Roquetes. En la festa catalana a Lió no hi falta la tradició castellera, representada pels castellers de Vilafranca del Penedès, que actuen aquest dissabte i el diumenge.

Les animacions culturals i gastronòmiques serveixen per atraure l'atenció dels habitants de Lió fins al punt d'informació de l'ACT al 'Village', on poden trobar noves propostes de viatge per terres catalanes.

"Es tracta de reactivar la franjar sud de França, que és d'on venen una gran part de francesos, a través d'un format simpàtic que combina un punt d'informació amb una sèrie de manifestacions culturals", explica el director de l'ACT a França, David Miró.

Malgrat la pèrdua de visitants francesos, l'any passat es van registrar les mateixes xifres d'ingressos procedents del mercat francès, el que significa que els turistes que continuen venint a les terres catalanes tenen més poder adquisitiu i cerquen productes més cars, amb valor afegit.

"És un consol que els ingressos siguin similars tot i que hagin vingut menys turistes, però ara cal fidelitzar-los i oferir-los nous productes amb valor afegit", agrega Miró.

És per aquesta raó que els viatges culturals, el turisme familiar, les propostes gastronòmiques i les noves rutes com el camí de Sant Jaume són els productes amb més sortida en aquests moments en el mercat francès.

Previ a l'obertura al públic aquest dissabte del Village de Cataluya, l'ACT va presentar l'Any de Catalunya a França el divendres al vespre a touroperadors i mitjans de comunicació en un acte celebrat a l'Ajuntament de Lió, que va comptar amb la presència del delegat del Govern a França, Apel·les Carod-Rovira, i del director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, a més de les principals autoritats de la regió francesa.